تشکیل «شورای ترافیک شهر» در شهرداری مشهد/ تفاهم‌نامه شهرداری با پلیس راهور، نمونه اولیه مدیریت یکپارچه
به گزارش شهرآرانیوز، خلیل الله کاظمی  در چهاردهمین جلسه شورای شهرداران شهرداری که با حضور معاون مالی و پشتیبانی، مدیرکل حوزه شهردار و امور مناطق شهرداری، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی و شهرستان مشهد و شهرداران مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد برگزارشد، اظهار کرد: اعمال ماده قانون ۱۰۸ برنامه ششم توسعه کشور با تاکیدات شهردار و فرمانده نیروی انتظامی استان برای اولین بار در کشور با امضا تفاهم نامه‌ای اجرایی خواهد شد.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه که حدود دو ماه قبل به امضا رسید، تمامی اقدامات شهرداری در حوزه راهنمایی و رانندگی و هماهنگی‌های مورد نیاز تنها در چهارچوب این تفاهم نامه انجام خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان این که تفاهم نامه دارای پنج محور اصلی است، بیان کرد: دغدغه‌های مدیران شهرداری و پلیس راهور در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و حوزه حمل و نقل و ترافیک در این تفاهم نامه لحاظ شده است و آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

کاظمی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه شهرداری مشهد و نیروی انتظامی در اعمال ماده ۱۰۸، در واقع نمونه اولیه و پیش قدم در اجرای مدیریت یکپارچه شهری است و نشان دهنده این است که نیازی نیست دستگاهی زیر مجموعه شهرداری قرارگیرد، بلکه با هماهنگی و هم افزایی نیز می‌توان در این مسیر حرکت کرد.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این تفاهم نامه حرکت بسیار خوبی در راستای کاهش تصادفات، کاهش ترافیک و سایر موضوعات مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک انجام خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تشکیل «شورای ترافیک شهر» در شهرداری به ریاست شهردار مشهدگفت: در این شورا برنامه‌ها و سیاست‌های ترافیکی مرتبط با حمل و نقل و پروژه‌های عمرانی با حضور پلیس راهور مطرح، بررسی و به تصویب خواهد رسید.
کاظمی تصریح کرد: همچنین هر ساله برنامه‌های ترافیکی حوزه شهری تنظیم و به پلیس راهور تحویل داده می‌شود و پلیس راهور در اجرای این برنامه‌ها با مدیریت شهری همکاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه الکترونیک خدمات پلیس راهور در شهرداری مشهد راه اندازی و در اختیار پلیس راهور قرار خواهد گرفت تا کلیه درخواست‌ها و پاسخگویی‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک و سایر موارد در مناطق مختلف شهرداری مشهد به صورت الکترونیکی انجام شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، بیان کرد: در چارچوب این تفاهم نامه مناطق پلیس راهور با مناطق شهری منطبق شده و برای هر منطقه شهری نیز یک رئیس پلیس راهور مشخص و معرفی شده است تا هماهنگی‌های لازم با سرعت بیشتری انجام شود.