دریافت پلاسمای ۱۱۰ بیمار بهبودیافته کرونا در مشهد

جانقربان-شهرآرانیوز/ مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: اکنون ۱۱۱ بهبودیافته کرونا در مشهد، برای درمان سایر بیماران پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند.

 

دکتر مجید عبداللهی اظهار کرد: این اقدام درمانی کاملا داوطلبانه انجام می‌شود و ایمنی بدن به حد قابل قبول شاخص مهمی برای اهدای پلاسماست.

 

وی گفت: افرادی که برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مشهد مراجعه می‌کنند، باید مدارک خود مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا و درمانشان را ارائه کنند که پس از بررسی مدارک و شواهد موجود، به دریافت پلاسما از بیماران کرونایی بهبودیافته اقدام می‌شود.

 

مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی اظهار کرد: فراخوان بیماران بهبودیافته کرونا برای اهدای پلاسما از طریق رسانه‌ها و همچنین برقراری تماس با تعدادی از آن‌ها انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول افزود: تاکنون استقبال بیماران بهبودیافته خوب بوده است، زیرا آن‌ها وضعیت بیماران را بهتر از دیگر افراد درک می‌کنند و برای نذر بازیافتن سلامتی‌شان، پلاسما اهدا می‌کنند.

 

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه فرایند اهدای پلاسما حتی از اهدای خون هم راحت‌تر است، گفت: از بهبودیافتگان کرونا می‌خواهم به شکرانه سلامتی‌شان، پلاسمای خون خود را در پایگاه منتخب انتقال خون اهدا کنند.