توزیع و فروش مواد مخدر در ۵ کیلومتری حرم/ از ناامنی رسالت ۷۶ به دفتر مقام معظم رهبری نامه نوشتیم
لاله سادات کوثری/ شهرآرانیوز- این معضل به‌ویژه در محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین مشهد با تأکید بیشتری همراه بود. در‌این‌باره دری، نماینده شورای اجتماعی محله بلال در منطقه ۳ شهرداری مشهد، گفت: رسالت ۷۶ یکی از محلات پر از آسیب اجتماعی در منطقه ۳ شهرداری مشهد است. برای این محله هر کار که توانسته‌ایم انجام داده‌ایم، اما متأسفانه حرفمان به گوش مسئولان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ این محله از عمده‌فروشان و خرده‌فروشان مواد مخدر پاک‌سازی شد، اما متأسفانه این معضل کامل ریشه‌کن نشده است.

وی گفت: در تمام کوچه‌ها تقریبا کار خرید و فروش مواد مخدر ادامه دارد. در این محدوده ۲ پاسگاه یکی در میدان امام حسین (ع) و دیگری نبش رسالت ۷۷ وجود دارد، اما متأسفانه بازدارنده نیست.

نماینده مردم در شورای اجتماعی محله بلال با بیان اینکه ناراحتی‌مان را از شدت ناامنی و فروش مواد در این محلات به گوش همه رسانده‌ایم، افزود: تاکنون ۲۵ نامه به دفتر مقام معظم رهبری فرستاده‌ایم.
دری افزود: تنها ۵ کیلومتر تا حرم فاصله داریم، اما آسیب‌های اجتماعی در این محلات بیداد می‌کند.

پیگیری می‌کنیم

درباره این موضوع رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در قالب طرح «چهارشنبه‌ها با محلات» حتما این محله را در دستورکار قرار خواهیم داد، افزود: به برخی موارد که در حوزه وظایف ما تعریف شده است، از جمله زمین‌های خالی و خاکی می‌توانیم وارد شویم.
احسان اصولی با بیان اینکه درباره موضوعات امنیتی نیز متأسفانه برخی موادفروشان در آن محلات بی محابا به کار خود ادامه می‌دهند، افزود: شورای اجتماعی محلات درباره این‌چنین مواردی نباید ناامید شود و حق شهروندان ساکن در محلات خود را مطالبه کند.

وی گفت: حتما درخواست‌های مردم این محله را پیگیری خواهیم کرد.