پایان عملیات عمرانی اصلاح و بهسازی پیاده‌رو خیابان کوهسنگی
به گزارش شهرآرانیوز، امید رضا رحمانیان با اعلام خبر اتمام عملیات عمرانی پیاده رو خیابان کوهسنگی بیان کرد: پیاده‌رو از زیر ساخت‌های مهم شهری و مهم‌ترین و پر کاربرد‌ترین بخش از فضای عمومی شهر است و ایجاد فضای مناسب برای عابران پیاده از لحاظ زیبا سازی و تعاملات اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: به منظور افزایش حال رفاه شهروندان و مناسب‌سازی محیط شهری، اجرای عملیات عمرانی پیاده‌رو‌سازی خیابان کوهسنگی به‌عنوان کانون تعاملی انسان، شهر و طبیعت و قطب گردشگری شهری در دستورکار مدیریت شهری منطقه هشت قرار گرفته است که ضلع شرقی خیابان کوهسنگی به طول دو هزار و ۱۰۰ متر به پایان رسیده است.

سرپرست شهرداری منطقه هشت بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه افزایش زیبایی بصری شهر، بهبود سیما و منظر معابر هسته اصلی پایتخت معنوی ایران، حفظ و ارتقای هویت شهری، تسهیل حرکت عابران و بهبود عبور و مرور و اصلاح رفتار ترافیکی مردم است.

رحمانیان خاطرنشان کرد: با آگاهی از ضرورت پروژه، موقعیت مکانی، حجم بالای تردد و نقش ارتباطی خیابان کوهسنگی گام اول پیاده رو سازی و ترمیم و سامان‌دهی این محور مواصلاتی در حد فاصل پارک کوهسنگی و میدان شریعتی «ضلع شرقی» به طول دو هزار و ۱۰۰ متر، اعتبار ۳۸ میلیارد ریال و مساحت ۱۰ هزار مترمربع به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: احداث مسیر دوچرخه، تایل فرش پیاده‌روها، احداث مسیر تردد نابینایان، نصب پایه روشنایی و مبلمان شهری، احیای فضای سبز موجود و اجرای تأسیسات آبیاری تحت فشار از اقداماتی است که در این پروژه انجام شده است.