امضای طومار حمایت از کودکان کار در مشهد با حضور عوامل «بچه مهندس» +تصاویر

لیلا جانقربان/ شهرآرانیوز- مدیرعامل مؤسسه گلستان علی(ع) مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: با امضای این طومار از دولت می‌خواهیم با کمک فعالان اجتماعی، دانشگاهی، بهزیستی و سایر انجمن‌های اجتماعی و مردم‌نهاد، لوایح مربوط را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا مراتب بررسی و با قید فوریت تصویب شود.

 


حمید رضازاده اظهار کرد: امروز هنرمندان فعال فرهنگی و چهره‌های نامداری همچون خانم بهاره رهنما و عوامل و بازیگران سریال بچه مهندس از جمله نقش اول این مجموعه، آقای روزبه حصاری، و خانم مهشید جوادی همراه با آقایان علی غفاری و سعید سعدی، کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه، در کنار ما و کودکان کار بودند و طومار را امضا کردند.

 


وی گفت: عضو مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام پژمان‌فر، و مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر پوریوسف، نیز به‌عنوان مسئولان این حوزه برای امضای طومار حمایت از کودکان کار دعوت شدند.


مدیرعامل مؤسسه گلستان علی(ع) مشهد افزود: در کنار امضای طومار، ۱۲ نفر از پسران کودکان کار نیز امروز به فرزندخواندگی مؤسسه پذیرفته شدند و از این به بعد در خانه‌های گلستان زندگی خواهند کرد.


مرکز گلستان حضرت علی(ع) اکنون ۲۵۰ فرزند سه تا هجده ساله در ۹ خانه این مرکز نگهداری می‌کند.
گفتنی است روز جهانی مبارزه با کار کودکان روزی است که برای افزایش آگاهی و فعالیت در زمینه جلوگیری کار کودکان از سوی سازمان بین‌المللی کار پیشنهاد شده‌ است.


روز جهانی مبارزه با کار کودکان هر سال در ۱۲ژوئن (۲۲ خردادماه) بزرگ داشته می‌شود و هدف آن جلوگیری از کار کودکان به هر شکلی است.