سامان‌دهی ۱۰۰۰ کودک کار در خراسان رضوی

جانقربان_ دکتر پوریوسف در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: ۶۰۰ کودک کار در مرکز شبانه‌روزی این مرکز نگهداری و ۴۰۰ کودک دیگر در مرکز روزانه سامان‌دهی شده‌اند.


وی اظهار کرد: در مراکز شبانه‌روزی علاوه بر در اختیار قرار دادن سرپناه و مکانی امن به این کودکان، مهارت‌هایی آموزش داده می‌شود و برای توانمندسازی خانواده‌ها دوره‌هایی برگزار می‌شود.


مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: کودکان کار در بررسی خیابانی شهرداری و با همکاری مقام قضای شناسایی و جمع می‌شوند و سپس به بهزیستی سپرده می‌شوند.


پوریوسف افزود: کودکان جمع شده ۲ هفته در مراکز سطح یک بهزیستی نگهداری می‌شوند و در این مدت چنانچه خانواده کودک شناسایی شود، با قید تضمین کودک به خانواده تحویل داده می‌شود.


این مقام مسئول اظهار کرد: چنانچه خانواده کودکان کار شناسایی نشود، بچه‌ها به مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست تحویل داده می‌شوند.


مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره مصادیق کار کودکان گفت: هر فعالیتی که به‌عنوان کار تلقی شود، برای کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع و خلاف قانون است.


وی افزود: کودکان باید از همین مسیر خاصی از آموزش‌و‌پرورش را طی کنند که متأسفانه برای برخی کودکان مانند بچه‌های کار این مسیر سلب شده است.