تقدیر از اهداکنندگان خون در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام با همکاری اتحادیه گل و گیاه مشهد انجام می‌شود و اهداکنندگان خون می‌توانند با مراجعه به فروشندگان منتخب گل و گیاه در این شهر از تخفیف ویژه به مدت یک هفته برخوردار شوند.

 

دکتر مجید عبدالهی افزود: خراسان رضوی سومین تولید کننده خون در کشور بعد از استان‌های تهران و فارس به شمار می‌رود. 


وی اظهار کرد: با شیوع کرونا و گرمای هوا ذخایر خونی در این استان رو به کاهش است و شهروندان نباید هیچ نگرانی از بابت ابتلا به کرونا از طریق اهدای خون داشته باشند.

 

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تمهیدات بهداشتی مانند ماسک و دستکش برای داوطلبان اهدای خون در نظر گرفته شده و بهداشت فردی از سوی کارکنان رعایت می‌شود و با تدابیر اتخاذ شده از تجمع در پایگاه‌های اهدای خون نیز جلوگیری می‌گردد.


وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است و یکبار اهدای خون کافی نیست افزود: برای تامین سلامت داوطلبان اهدای خون برنامه‌ها و مراحل مختلف در پایگاه‌های انتقال خون طراحی و در حال اجراست.
روزانه به طور متوسط ۳۵۰ تا ۴۰۰ داوطلب به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه می‌کنند.


هم اکنون ۱۱ پایگاه انتقال خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار قرار دارد. این پایگاهها تامین خون ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارند.


۱۴ ژوئن برابر با ۲۵  خرداد ماه روز جهانی اهدای خون نامگذاری شده است.