وزیر کار: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از تیرماه اعمال می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره حقوق سال ۹۹ بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت:  احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی برمبنای ۲۶ درصد افزایش حداقل مزد و نیز تسری به سایر سطوح برمبنای ۱۵ درصد به اضافه عدد ثابت حدود ۱۶۴ هزار تومان برای تیرماه صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید: واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از شنبه ۳۱ خرداد


به گفته وی، با تأمل و تدبیری که بنا به خواست کانون بازنشستگان و پیش‌کسوتان صورت گرفت، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از تصمیم شورای‌عالی کار برای حداقل مزد و مزد سایر سطوح تنظیم شد.

 

وی با بیان اینکه در ادامه این مسیر با تصویب هیئت امنای تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی برای افزایش سایر آیتم‌های مزدی نظیر خواربار و مسکن و... تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد، افزود:  بدون توجه به مسئله همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که به‌طور موازی در دولت در حال پیگیری است متناسب با توان منابع صندوق که متعلق به خود بیمه‌گذاران عزیز است اقدام می‌شود.


بیشتر بخوانید: جزئیات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۹۹


به گفته وی، در هر صورت مصر هستیم تا حداقل حقوق حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی به حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نزدیک و در صورت امکان در سطوح مشابه منطبق گردد.


منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت


بیشتر بخوانید:

 

علت واریز نشدن پول فروش سهام عدالت به حساب دارندگان سهام

 

جزئیات ۳ روش فروش سهام عدالت

 

۵۰ میلیون وام ازدواج؛ جشن بگیریم یا جهیزیه تهیه کنیم؟