گام‌های پایانی بهسازی پیاده‌روهای کوهسنگی

صفائی/ شهرآرانیوز - خیابان کوهسنگی یکی از خیابان‌های اصلی برای عبور و مرور زائران و مجاوران به کوهسنگی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد زیاد عابران پیاده در این خیابان، فاز دوم عملیات سامان‌دهی و نوسازی مسیر پیاده‌رو، بازسازی باغچه‌ها، اصلاح و بازسازی سنگ جداول و اصلاح شیب‌بندی کف در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.
بسیاری از رهگذران خیابان کوهسنگی از طولانی شدن پروژه پیاده‌روسازی این خیابان گله و درخواست داشتند هر چه زودتر این پروژه به پایان برسد. همین موضوع سبب شد تا به‌سراغ مدیران شهرداری منطقه ۸ برویم و از آن‌ها درباره روند اجرایی پروژه جویا شویم.
رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ با اشاره به پایان پروژه پیاده‌روسازی خیابان کوهسنگی حدفاصل پارک کوهسنگی تا میدان شریعتی (ضلع شرقی) با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال گفت: پیاده‌رو‌ها از زیرساخت‌های مهم شهری و مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش فضای عمومی شهر هستند. ایجاد فضای مناسب برای عابران پیاده از لحاظ زیباسازی و تعاملات اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
محسن خادم پیر ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه عظیم تسهیل حرکت عابران و بهبود عبور و مرور و افزایش زیبایی بصری، بهبود سیما و منظر معابر هسته اصلی پایتخت معنوی ایران و حفظ و ارتقای هویت شهری و درنهایت استانداردسازی پیاده‌رو برای بهره‌برداری شهروندان از خدمات شهر است.
رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ با اشاره به اینکه به منظور رفاه حال شهروندان و مناسب‌سازی محیط شهری، اجرای عملیات عمرانی پیاده‌روسازی خیابان کوهسنگی به‌عنوان کانون تعاملی انسان؛ شهر و طبیعت و قطب گردشگری شهری در دستور کار مدیریت شهری منطقه ۸ قرار گرفته است، افزود: در راستای احترام به نظر شهروندان، در جزئیات و طراحی مبلمان شهری سال گذشته نظرسنجی برای بهسازی پیاده‌رو خیابان کوهسنگی برگزار شد و اجرای این طرح طبق نظر شهروندان توسط مشاور طرح و با هدف تسهیل در رفت و آمد عابران پیاده و ارتقای کیفیت گذر، امنیت خاطر عابران و فراهم‌کردن محیطی جذاب و استفاده بهینه از عرض معابر انجام شد.
خادم پیر با اشاره به اتمام پروژه زودتر از موعد مقرر، تصریح کرد: با آگاهی از ضرورت پروژه و موقعیت مکانی و حجم زیاد تردد و نقش ارتباطی خیابان کوهسنگی، فاز اول پیاده‌روسازی، ترمیم و سامان‌دهی این محور مواصلاتی در حد فاصل پارک کوهسنگی تا میدان شریعتی (ضلع شرقی) به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر و با صرف اعتباری حدود ۳۸ میلیارد ریال و مساحت ۱۰ هزار مترمربع رو به پایان است.
رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ توضیح داد: افزایش ضریب ایمنی، تردد آسان و ترغیب به پیاده‌روی؛ زیباسازی منظر شهری، مناسب‌سازی و رعایت استاندارد‌های فنی برای سهولت تردد عابران پیاده به‌ویژه نابینایان، معلولان و سالمندان از اولویت‌های اجرای این پروژه عمرانی بوده است. بر همین اساس احداث مسیر دوچرخه، تایل‌فرش پیاده‌روها، احداث مسیر تردد نابینایان، نصب پایه روشنایی و مبلمان شهری، احیای فضای سبز موجود و اجرای تأسیسات آبیاری تحت‌فشار از اقداماتی است که در این پروژه با بهترین شرایط کیفی انجام شده است.