سرمایه‌گذار «شهرزاد» پشتِ میله‌های زندان

به گزارش شهرآرانیوز و به‌نقل از ایرنا، اسدالله مسعودی مقام در حاشیه اولین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از صدور حکم پرونده به دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع شد و صبح دیروز حکم جلب هادی رضوی صادر شد.

 

 وی افزود: این متهم شب گذشته، توسط ضابطان دادگستری و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگیر و روانه زندان شد.

 

هفته گذشته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفت: هادی رضوی متهم ردیف اول پرونده بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس، رد مال همچنین ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.
پیشتر رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران در دومین جلسه دادگاه بانک سرمایه گفته بود: سیدمحمدهادی رضوی متهم ردیف اول این پرونده با پول معلمان سواری مازراتی یا بنز اس ۵۰۰ خریداری ‌کرده است و گفته می‌شود که با تشریفات در خیابان ها رفت و آمد می کرده است.

 

به گفته وی، متهم در خیابان فرشته ملکی از سید محمد امامی می‌خرد و خودروی سوزوکی یا تویوتا راوفور و موتورسیکلتی خریداری می‌کند که برابر با ۱۰ پراید مدل ۵۰ میلیون تومانی کنونی قیمت دارد. همچنین رضوی طبق گزارش بانک مرکزی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت دریافت کرده است. ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات و ضمانت گرفته و ۱۰۴ میلیارد تومان هم از بانک‌های دی، اقتصادنوین، مسکن، تجارت و صادرات دریافت کرده است.  

 

نماینده دادستان گفته است: رضوی از طریق شرکت های رهپویان کوثر و آتیه سازان فاطمی برای دریافت تسهیلات بهره می‌برده و از شرکت شایگان تجارت آتیه برای استفاده از ضمانت نامه ها استفاده می کرده است. همچنین در مهر سال ۹۱ درخواست می کند که ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند که ۲ و نیم میلیارد تومان مصوب می‌شود ولی یک ماه و نیم بعد ۷۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات به حسابش واریز می شود.  

 

قهرمانی همچنین می گوید: رضوی به همراه دلاویز و امامی ملکی در نوشهر به مساحت ۷۸ هزار و ۷۵۰ متر خریداری می‌کند که در واقع سه ویلای لوکس بوده و هر ویلا متعلق به یکی از این افراد است. رضوی ملکی در خیابان آفریقا به متراژ ۴۵۶ متر خریداری می کند و در خیابان احمد قصیر نیز پنج طبقه آپارتمان می خرد که هر طبقه ۲۶۰ متر بوده و آن را به نام خود ثبت می کند. البته او به نام منشی خود یعنی زهرا شریف کاظمی خانه و خودرو نیز خریده است.  

 

به گفته نماینده دادستان، رضوی بیش از صد ورود و خروج به کشور داشته که ۵۰ مورد آن خروجی به کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین بوده که در برخی موارد با خانم شریف کاظمی همراه شده است.  


وی افزود: طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور رضوی مبلغ قابل توجهی برای ارز دریافت کرده و به اسم سرمایه گذاری در واقع برای سفرهای خارجی اختصاص داده است.