شرایط بازگشایی مدارس اعلام شد+ویدئو

جانقربان-دکتر سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس در حالت سفید، زرد و قرمز در نظر گرفته شده است که بنا به شرایط، این سناریوها اجرا خواهد شد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه به دوران کرونا پرتاب شد، گفت: آموزش و پرورش و جامعه ناگهان به دوران کرونا پرتاب شدند و هیچ‌کسی آمادگی این شرایط را نداشت، اما خوشبختانه سریع‌ترین و سنجیده‌ترین واکنش برای امر آموزش اتفاق افتاد و بعد گذشت ۳ روز، آموزش در شبکه‌های صداوسیما آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس اظهار رئیس جمهور مدارس از ۱۵ شهریورماه آغازبه‌کار خواهند کرد، افزود: مبنای نظری بازگشایی مدارس در ایام کرونا روش پسابرنامه‌ریزی با ۲ رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا است.

 

این مقام مسئول در آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط سفید راهبرد آموزش و پرورش راهبرد سایر ایام همراه با استفاده از فناوری‌های نوین به‌عنوان آموزش مکمل و مقوم است.

 

وی گفت: در شرایط زرد، راهبرد آموزش و پرورش راهبرد ترکیبی شامل حضور در مدرسه با پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از فضای مجازی و بستر شبکه شاد و تلویزیون است.

 

حسینی تصریح کرد: در شرایط وضعیت قرمز کرونا تمام آموزش‌ها از بستر شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی ارائه خواهد شد.

 

{$sepehr_mmedia_1625_400_300}

 

سلامت دانش‌آموزان، محور فعالیت مدارس
وی با اشاره به اینکه سلامتی دانش‌آموزان اولویت دارد، اظهار کرد: در مربع سلامت، روابط اجتماعی، شرایط اقتصادی و اشتغال و آموزش، سلامت را در مرکز قرار می‌دهیم و آموزش و روابط اجتماعی و اقتصادی را متناسب با این موضوع تعادل‌سازی خواهیم کرد.

 

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش مسائل بهداشتی به دانش‌آموزان، معلمان، والدین و آماده‌سازی مدارس باید در دستورکار تمام ادارات قرار گیرد، افزود: مدیران مدارس علاوه بر مدیریت مدرسه فیزیکی، مدیریت مدرسه مجازی را هم برعهده دارند و مدیران باید علاوه بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه ستاد، نظارت کامل بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه شاد را نیز انجام دهند.

 

حسینی با تأکید بر اینکه در هر شرایطی اهداف و مأموریت آموزش و پرورش تغییر نخواهد کرد، افزود: مدیران باید خود را برای تمام شرایط آماده کنند تا به سرعت در تغییر شرایط بتوانند راهبردها را تغییر دهند.

 

وی افزود: آموزش نکات فناوری به معلمان برای استفاده بهینه از شبکه شاد، شناسایی دانش‌آموزان که به شبکه شاد متصل نیستند و ارائه راهکارهای جایگزین برای آنان از جمله نکاتی است که مدیران ادارات و مدارس باید مدنظر قرار دهند.