تبریزی- پرسپولیس، فعلا روی هوا!
علی‌بنی شیخ‌الاسلامی - مرتضی تبریزی، مهاجم تیم استقلال، در بازی دوستانه با رایکای بابل از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و بعد از عکس‌برداری مشخص شد که رباط پایش پاره شده است و باید جراحی کند. زمان تقریبی بازگشت وی به میادین دست‌کم ۶ ماه خواهد بود و علاوه بر ازدست‌دادن بازی‌های باقی‌مانده این فصل ماه‌های ابتدایی فصل آینده را نیز از دست می‌دهد.
این اتفاق درحالی برای مرتضی تبریزی رخ داد که وی امیدوار بود با تغییر دیدگاه فرهاد مجیدی در هفته‌های پایانی لیگ برتر به میدان برود! مرتضی تبریزی که حضورش در استقلال پرسروصدا بود، به‌این‌خاطر که باشگاه استقلال برای خرید او یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرده بود، در ادامه نتوانست جایی در ترکیب آبی‌ها پیدا کند. مرتضی که دومین فصل حضور در جمع آبی‌ها را سپری می‌کند، در ۳۴ بازی فقط ۷ گل برای استقلال به ثمر رسانده است که اصلا کارنامه قابل‌دفاعی به شمار نمی‌رود.
مرتضی تبریزی که از نیمکت‌نشینی در استقلال به ستوه آمده بود، در تعطیلات زمستانی قصد داشت از جمع آبی‌ها جدا شود. باشگاه فولاد حاضر شده بود برای خرید این بازیکن یک‌میلیارد تومان به استقلال بدهد. همچنین باشگاه پرسپولیس مایل بود برای دراختیار‌گرفتن مرتضی تبریزی با باشگاه استقلال نامه‌نگاری کند؛ اما آبی‌ها به هر دو درخواست، پاسخ منفی دادند و درنهایت مرتضی تبریزی در جمع آبی‌ها ماند. قرارداد مرتضی تبریزی با استقلال دوساله است و او پایان فصل بازیکن آزاد می‌شود و می‌تواند به هر تیمی که دوست دارد، ملحق شود. یحیی گل‌محمدی که در ذوب‌آهن مربی مرتضی تبریزی بوده است، طی صحبت‌هایی که با او داشت، از شاگرد سابقش خواست پایان فصل و با جدایی از جمع آبی‌ها به تیم رقیب ملحق شود. اما حالا مشخص نیست با پارگی رباط مرتضی تبریزی چه اتفاقی فصل آینده برای او خواهد افتاد. یحیی گل‌محمدی می‌خواست مرتضی تبریزی را به‌جای علی علیپور در اختیار بگیرد. به‌این‌خاطر که علیپور در تلاش برای ملحق‌شدن به یک تیم خارجی است و این موضوع را به اطلاع یحیی گل‌محمدی رسانده است.

استقلال: با تبریزی قرارداد امضا می‌کنیم
باشگاه استقلال از اتفاقی که برای مرتضی تبریزی رخ داده، ناراحت است. درحالی‌که گفته می‌شود این بازیکن در فهرست فروش تیم قرار دارد و پایان فصل به بهانه پایان قرارداد باید جمع آبی‌ها را ترک می‌کرد، حالا با درخواست متفاوت باشگاه مواجه شده است. احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال، گفته است قرارداد مرتضی تبریزی را برای فصل ۱۴۰۰ تمدید می‌کنیم. این بدین معنی است که مرتضی تبریزی می‌تواند یک فصل دیگر در جمع آبی‌ها بماند. به نظر می‌رسد تمایل مرتضی تبریزی بیشتر برای حضور در جمع قرمز‌ها باشد؛ البته به شرطی که یحیی در این مقطع زمانی همانند گذشته مرتضی تبریزی را بخواهد. مرتضی تبریزی به‌خوبی می‌داند در روز‌هایی که رباطش پاره نشده بود، از پازل تاکتیکی سرمربی تیم استقلال خارج شده بود و حالا که رباطش پاره شده، به‌طور‌حتم شرایط برای او بدتر خواهد شد. به‌این‌دلیل که مهاجمان فعلی، کار را خواهند گرفت. فرهاد مجیدی این‌روز‌ها حتی از نیمکت‌نشین‌کردن شیخ دیاباته هم ابایی ندارد، به‌این‌خاطر که امیرارسلان مطهری و مهدی قائدی حضور خوبی در خط حمله آبی‌ها داشته‌اند و در بازی‌های اخیر تیم به دفعات گل‌زنی کرده‌اند. اگر پرسپولیس برنامه‌ای برای جذب مرتضی تبریزی به‌خاطر پارگی رباطش نداشته باشد، باشگاه فولاد هم خواهان جدی مهاجم استقلال است. البته که حرکت باشگاه استقلال نیز تحسین‌برانگیز است. در فوتبال ایران بازیکن وقتی مصدوم می‌شود، فراموش می‌شود؛ درحالی‌که بازیکن مصدوم نیاز به توجه بیشتر دارد و در این صورت با فاصله زمانی کمتری دوباره به میدان برخواهد گشت. با توجه به پارگی رباط مرتضی تبریزی و اینکه در هفته‌های ابتدایی فصل آینده غایب خواهد بود، باید این احتمال را بدهیم یحیی گل‌محمدی به‌دنبال جانشین تازه‌ای برای علی علیپور باشد.

تبریزی؛ مهاجمی که زیاد گل نمی‌زند
بازی‌های مرتضی تبریزی در تیم ذوب‌آهن به‌مراتب نسبت به استقلال بیشتر به چشم آمد. شاید به‌این‌دلیل که در ذوب‌آهن توپ‌های زیادی به او ختم می‌شد؛ اما این مهاجم ذاتا مهاجمی است که زیاد گل نمی‌زند. مرتضی که در تیم مس کرمان به مهاجم شناخته‌شده‌ای تبدیل شد، در پاس همدان و در ۳۵ بازی ۵ گل به ثمر رساند. مرتضی تبریزی در ذوب آهن هم ۱۳۸ بازی انجام داد و تعداد گل‌هایی که او برای این تیم به ثمر رساند، ۳۹ گل بود. در استقلال هم ۷ گل از سوی مرتضی تبریزی به ثبت رسید که بدون‌شک برای آبی‌ها رضایت‌بخش نیست؛ هرچند در کادر فنی آبی‌ها به او به اندازه کافی توجه نشد و در خیلی از بازی‌ها روی نیمکت نشست.