در خراسان رضوی انجام شد؛
شناسایی ۹۰۰۰ معتاد متجاهر در خراسان رضوی/ جمع‌آوری ۱۴۰۰ معتاد متجاهر در ۲ ماه گذشته
جانقربان - شهرآرانیوز/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در نشست خبری روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: حدود ۶۰ درصد از این آمار مربوط به مشهد است.

محمدحسین صالحی گفت: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد تعطیل شد که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد. با پیگیری‌های مجدد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراکز از ابتدای اردیبهشت‌ماه مجدد راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۴۰۰ معتاد متجاهر در استان خراسان رضوی از ابتدای اردیبهشت‌ماه جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

این مقام مسئول افزود: اکنون ظرفیتی بیش از ۲۵۰۰ نفر برای کمپ‌های ترک اعتیاد در استان پیش‌بینی شده که باتوجه‌به شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این ظرفیت کم شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: باتوجه‌به نیاز به راه‌اندازی کمپ‌های جدید فراخوانی اعلام شد که براساس آن راه‌اندازی ۲ کمپ جدید در دستورکار قرار گرفت.

صالحی افزود: کمپ برزش‌آباد با مشارکت سپاه امام رضا (ع)، شهرداری و ستاد تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کمپ اردوگاه حسن‌آباد با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر در گام یک و ۳۰۰۰ نفر در گام دو با مشارکت دستگاه‌های ذکر شده به‌زودی در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون تمرکز راه‌اندازی کمپ‌ها فقط در مشهد بوده است که باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۵ مرکز شهرستان، ۵ کمپ دیگر با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر راه‌اندازی خواهد شد.