معاون کل وزیر بهداشت:
مطب‌های پزشکان جزو مکان‌هایی با کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

به گزارش شهرآرانیوز، ایرج حریرچی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای خراسان‌رضوی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داده است که بالاترین میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در ۲ ماه گذشته در مساجد، حرم‌های مطهر و محل‌های برگزاری نماز جمعه اتفاق افتاده است.
وی افزود: برخلاف تصور عمومی، مطب‌های خصوصی جزو مکان‌هایی به‌شمار می‌رود که کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در آن‌ها شاهد هستیم.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند فزاینده آمار بستری‌ مبتلایان به ویروس کرونا خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بدون هیچ مداخله جدیدی، این روند تا پایان مردادماه و حتی اواسط شهریورماه ادامه یابد.
وی تصریح کرد: مدیریت خردمندانه و هماهنگی بسیار خوب در خراسان‌رضوی، باعث شد موفقیت‌های ویژه‌ای در زمینه مقابله با ویروس کرونا در این استان حاصل شد.
حریرچی گفت: در هیچ‌ جای کشور جز استان خراسان‌رضوی شاهد این نبودیم که بخش خصوصی دستگاه ونتیلاتور بخرد و در اختیار بخش دولتی قرار دهد یا بیمارستانی خصوصی مسئولیت بستری بیماران عادی را برعهده بگیرد تا بیمارستان‌های دولتی به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی کنند.