اجرای آزمایشی طرح فوریت‌های اداری در یکی از استان‌های کشور

به گزارش شهرآرانیوز، علاءالدین رفیع‌زاده روز شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: رضایتمندی مردم همراه با ارتقای خدمات جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان اداری و استخدامی است تا بتوان زمینه و بستر تحول را در نظام اداری فراهم کرد.

وی افزود: ما حق نداریم مردم را در فرآیند کار‌های اداری معطل نگه داریم بلکه اصلاح فرآیند‌ها با هدف کسب رضایتمندی مردم از طریق بهبود عملکرد نظام اداری از رویکرد‌های اصلی دولت چهاردهم است.

{$sepehr_key_107008}

رئیس سازمان اداری و استخدامی، گفت: در راستای رفع معایب و کاستی‌های نظام اداری، اجرای برنامه اصلاح نظام اداری در ۶ محور اصلی و در قالب ۱۳ برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

رفیع‌زاده با تاکید بر لزوم واگذاری مأموریت‌ها و اختیارات ستادی دستگاه‌های اجرایی به استان‌ها گفت: انتظاردمی رود با استانداران، فرمانداران و بخشداران با اختیارات بیشتر و کاهش تمرکزگرایی بتوانند به وظیفه خطیر خود به درستی عمل کنند.

اختیارات استانداران افزایش می‌یابد

وی بیان کرد: دامنه اختیارات استانداران را در دولت چهاردهم افزایش می‌دهیم به طوری که قرار است ۴۱ تکلیف و مأموریت استانداران به بیش از ۷۱ تکلیف ارتقا یابد تا استانداران با اختیار تام بتوانند در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در ادامه سیاست دولت چهاردهم را تکمیل مجتمع‌های اداری عنوان کرد و افزود: سعی بر این است تا در شهرستان‌های مختلف نمایندگی دستگاه‌های اداری را در قالب مجتمع‌های اداری بدون محدودیت پست‌های سازمانی و جذب نیرو تکمیل کرده و ارائه خدمات به مردم را در شهر‌های مختلف شاهد باشیم.

رفیع‌زاده اضافه کرد: به استان‌هایی که برای راه‌اندازی این مجتمع‌ها نیاز به ساختار نیروی انسانی و تکمیل پست دارند، به اندازه کافی مجوز جذب نیرو داده می‌شود تا با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری ارائه خدمات را در قالب مجتمع‌ها برای شهر‌های جدیدالتأسیس و زیر ۷۰ هزار نفر جمعیت شاهد باشیم.

وی از اجرای طرح سازمان امور اداری و استخدامی کشور در قالب سیاست دولت در حمایت از گروه‌های مختلف جامعه خبر داد و گفت: طرح فوریت‌های اداری مراحل نهایی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری را سپری می‌کند و به صورت پایلوت هفته آینده در یکی از استان‌ها اجرایی می‌شود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در قالب این طرح نارضایتی مردم از طریق سامانه تلفن گویا اطلاع‌رسانی می‌شود تا نماینده ادارات در قالب پلیس اداری در مسئله مورد نظر ورود پیدا کرده و موانع و مشکلات را بر مبنای درست و راهکار‌های منطقی رفع کنند.

رفیع‌زاده افزود: در قالب این طرح تلاش می‌کنیم تا نارضایتی‌های مردم را به حداقل رسانده و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف ارتقا دهیم.

منبع: ایرنا

{$sepehr_key_107007}