امکان پاسخگویی آنلاین سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، محمود برهانی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر در مشهد حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، ۱۵۰ هزار واحد تجاری و ۷۰۰ هزار خودرو وجود دارد.

وی افزود: طبق آلبوم بودجه شهرداری، سهم عوارض خودرو، نوسازی و کسب و پیشه از کل بودجه، حدود سه درصد است که نسبت به حجم عظیم خدمات در حال اجرا و توسعه‌ای بسیار ناچیزی است.

مدیرکل درآمد‌های عمومی شهرداری مشهد بیان کرد: برابر بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، یکی از مشکلات موجود در خصوص کمبود سهم درآمد‌های پایدار، عدم مشارکت مردم در پرداخت عوارض با توجه به وجود ترافیک شهری و تحمل زمان و هزینه به منظور مراجعه برای پرداخت این عوارض است که این موضوع ناشی از تمرکز بر وصول این عوارض به روش‌های سنتی و عدم توسعه زیرساخت‌های پرداخت الکترونیکی است.

برهانی خاطرنشان کرد: بدین منظور شهرداری مشهد از سال ۱۳۸۳ سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد را در بستر تحت وب و امکان دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت را راه اندازی کرد که از مزایای آن می‌توان به صرفه جویی در زمان و هزینه، فرار از ترافیک‌های شهری و آسودگی و راحتی در پراخت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از حضور غیر ضروری شهروندان و تسریع در پاسخگویی به سوالات ارباب رجوع، امکان پاسخگویی آنلاین به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد نیز اضافه شده است.

مدیرکل درآمد‌های عمومی شهرداری مشهد گفت: روش‌های پرداخت غیر حضوری عوارض شهرداری مشهد شامل پرداخت از طریق اینترنت بانک، تلفنبانک، موبایل بانک در صورت داشتن فیش و پرداخت از طریق مراجعه به پرتال اینترنتی شهرداری مشهد به درگاه الکترونیکی avarez.mashhad.ir در صورت عدم داشتن فیش است.