اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی خط ۳ قطارشهری مشهد | برای تأمین واگن‌ها مشکلی نداریم

جانقربان/شهرآرانیوز- کیانوش کیامرز در حاشیه مراسم ادامه حفاری پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد (پایانه مسافربری تا شهرک ابوذر) افزود: شهرداری مشهد ۱۰۰۰ میلیارد از اعتبار مورد نیاز خط جدید را تأمین کرده است و ۲۰۰۰ میلیارد باقی‌مانده در یک سال آینده تأمین خواهد شد.


وی اظهار کرد: خط ۳ قطارشهری مشهد در ۳ گام پیش خواهد رفت که این تقسیم‌بندی‌ها به‌دلیل هزینه‌های بسیار بالای این پروژه است.


این مقام مسئول گفت: مسیر پایانه تا میدان شهدا، میدان شهدا تا امامت ۴۹ و محدوده الهیه ۳ گام پیش‌بینی شده هستند که آن‌ها را پیش خواهیم برد.


مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اظهار کرد: طول خط ۳ قطارشهری مشهد ۲۸.۵ کیلومتر است که ۵/۵ کیلومتر آن در گام اول، ۶ کیلومتر در گام دوم و باقی در گام سوم راه‌اندازی خواهد شد.


کیامرز با اشاره به اینکه اولویت پولی برای راه‌اندازی گام یک است که به حرم مطهر متصل می‌شود، افزود: تنها مسئله تأمین منابع مالی است و اکنون برای حفاری مسیر پایانه تا شهرک ابوذر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.


وی گفت: ۳۰ درصد از اجناس استفاده‌شده در این پروژه خارجی است که امیدواریم بتوانیم هزینه‌های آن را تأمین کنیم.


کیامرز اظهار کرد: برای تأمین واگن‌ها مشکلی نداریم و در حفاری‌های زیرزمینی باتوجه‌به فناوری‌هایی که در اختیار داریم به مشکلی برنخواهیم خورد.


گفتنی است حفاری مسير پايانه مسافربری امام رضا(ع) تا شهرک ابوذر به طول ۶.۳ کیلومتر است و تا مهرماه سال آینده به پایان خواهد رسید.