دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدحسین بحرینی افزود: دستورالعمل سامان‌دهی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به تمام مراکز درمانی زیر پوشش ابلاغ شده است و مدیریت نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد.
وی ادامه داد: این دستورالعمل با‌توجه‌به شرایط فعلی به‌مدت ۲ ماه بهره‌برداری و اجرا خواهد شد و از هفته اول شهریورماه پس از بررسی مجدد و با‌توجه‌به شرایط همه‌گیری تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با‌توجه‌به افزایش مبتلایان به سندرم حاد تنفسی، بیمارستان‌ها مجاز به استفاده از حداکثر نصف ظرفیت تخت‌های بستری خود برای پذیرش بیماران غیر کرونایی می‌باشند و نیمی از ظرفیت هر بیمارستان باید برای پذیرش بیماران کرونایی آماده باشد.
وی افزود: اورژانس عدالتیان تا اطلاع ثانوی بیماران مشکوک به کرونا و مسمومان را پذیرش خواهد کرد و همچنین بیمارستان قائم(عج) با ظرفیت ۲۴ تخت عادی و ۸ تخت آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.


دکتر بحرینی ادامه داد: بیمارستان شریعتی مشهد نیز همچنان تا اطلاع ثانوی به‌عنوان بیمارستان اختصاصی ارجاع کرونا باقی خواهد ماند.