۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان خریداری و ذخیره‌سازی شد

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: خرید گندم از ۱۰ خرداد ماه جاری آغاز شده است و قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نیز برای هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال تعیین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

ایرج ناصری مقدم ادامه داد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خراسان رضوی بر اساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی انجام می‌شود و ۶۰ مرکز خرید در استان خرید گندم را انجام می‌دهند.

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان خراسان رضوی نیز چهار هزار و ۶۰۰ تن توسط ۱۴ مرکز خرید در سطح استان خراسان رضوی خرید و ذخیره سازی شده است.

ناصری مقدم با بیان اینکه خرید محصول کلزا نیز از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده است افزود: نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است و کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی تحویل دادند و مطالبات آنان در این زمینه نیز به طور کامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امسال ۱۶ مرکز خرید در شهرستان‌های استان خراسان رضوی خرید این دانه روغنی را بر عهده دارند.

منبع: ایرنا