نظافت روزانه حرم توسط ۵۰۰ خادم رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اداره خدمات عمومی حرم مطهر رضوی با اعلام این خبر افزود: نظافت و شستشوی ویژه حرم مطهر رضوی همزمان با ایام دهه کرامت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

محمدرضا سبزعلی، گفت: همچنین به منظور پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، بحث ضد عفونی و نظافت را به صورت جدی روزانه مورد توجه قرار دادیم و مکان‌های دارای بار آلودگی بالا نظیر درب‌ها، سنگفرش‌ها، سرویس‌های بهداشتی و … با استفاده از مواد ضدعفونی کننده چند نوبت طی شبانه روز ضدعفونی انجام می‌دهیم.

 

وی توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و آموزش نحوه استفاده از آن در تمام آسایشگاه‌های حرم مطهر و دفاتر خدمت‌رسان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: همچنین برای جلوگیری از شیوع این ویروس محلول‌های ضدعفونی دست و ماسک را در مبادی ورودی حرم مطهر در اختیار زائران قرار داده‌ایم.

 

رئیس اداره خدمات عمومی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: همچنین اکیپ ویژه نظافت در این ایام طی دو شیفت به گردگیری، غبارروبی و نظافت صحن‌ها، سرویس‌های بهداشتی، گیت‌های بازرسی و دیوارهای حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع) می‌پردازند.

 

سبزعلی همچنین از عطرافشانی و عود سوزی در آسایشگاه‌های خدام خبر داد و افزود: در این ایام ۳۰ نفر از خدام بارگاه منور رضوی روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در صحن‌ها با گلاب ناب صحن‌های اماکن متبرکه را عطر افشانی و گلاب‌پاشی می‌کنند.