ثبت‌نام در طرح جوانه گرنت فناوری تمدید شد
طنین همتی/شهرآرانیوز، طرح گرنت (کمک بلاعوض به طرح‌های پژوهشی) برنامه وزارت علوم است تا دانشگاه‌ها را به سمت دانشگاه‌های کارآفرین سوق دهد.

سرپرست اداره هماهنگی مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی در تشریح طرح جوانه ها گفت: دفتر امور فناوری وزارت عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دارای ایده‌های فناورانه و بازارگرا در قالب گرنت جوانه حمایت می‌کند. در مرحله اول، این طرح در ۵ استان آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی، مرکزی و سمنان اجرا می‌شود.

نرگس خنده‌رو در ادامه افزود: استادان راهنمای پروژه‌ها ثبت‌نام را بر اساس این فرایند انجام می‌دهند. بر همین اساس حمایت‌های مالی همراه با آموزش و مشاوره برای دانشجویانی که بر روی پایان‌نامه کار می‌کنند، برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بر همین اساس به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد ۸ میلیون تومان و برای دکترا ۱۶ میلیون تومان در قالب طرح گرنت فناوری به‌صورت بلاعوض تعلق می‌گیرد.

خنده‌رو با اشاره به اینکه درخواست افزایش مبلغ و تمدید زمان این طرح با‌توجه‌به زمان امتحانات دانشجویان را داشته‌ایم، تصریح کرد: احتمال این می‌رود که مبلغ برای دانشجویان ارشد ۱۲ میلیون تومان و برای دکترا ۲۴ میلیون تومان افزایش یابد.

سرپرست اداره هماهنگی مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان ادامه داد: هدف از این طرح این است که پایان‌نامه‌ها خروجی داشته باشند و در نتیجه فضایی را برای محصولی که به بازار نیاز دارد، ایجاد کنیم؛ بنابراین در کارشناسی و داوری، موضوع فناوری و بازارمحور بودن اهمیت دارد.

سرپرست اداره هماهنگی مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت  https://techno.msrt.ir  مراجعه کنند یا با شماره ۳۵۰۰۳۴۳۰ و ۳۵۰۰۳۴۵۶ تماس بگیرند.