بوروکراسی مانع اجرای طرح مثلث اقتصادی
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی اصغر عنابستانی در نشست طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان سبزوار که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد گفت: باید با رفع ساختار‌های پیچیده اداری ارتباط بین تولیدکنندگان با دستگاه‌های اجرای و معین‌های اقتصادی تسهیل شود.

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرصت مناسبی برای توسعه خراسان رضوی فراهم کرده که باید به رونق اشتغال در مناطق روستایی منجر شود.

این نماینده مجلس گفت: امروز مناطق روستایی گرفتار مشکلات بسیار هستند و باید فکر جدی و اقدام سریع برای حل مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اشتغال انجام شود.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نباید فقط در شعار باشد بلکه باید در عمل انجام شود و در این راستا نباید منابع کشور به علت قوانین و روند طولانی صدور مجوز‌ها هدر رود.

عنابستانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و محدودیت اعتبارات دولتی ادامه داد: یکی از راهکار‌های ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استفاده از  ظرفیت صندوق‌های خرد اشتغال در این مناطق است.

نماینده دیگر مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی در قالب معین‌های اقتصادی رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی را بیشتر کرده است.

بهروز محبی افزود: در سال جهش تولید نباید شاهد تعطیلی برخی واحد‌های صنعتی به علت مشکلات حقوقی و اداری بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان سبزوار تعداد زیاد بیکاری جوانان تحصیل کرده است که یک علت آن آمایش نکردن رشته‌های تحصیلی و کسب مهارت‌های لازم است.

معین‌های اقتصادی سبزوار ۶۷۸ فرصت شغلی ایجاد کردند

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: معین‌های اقتصادی این شهرستان با اجرای ۲۴ طرح طی یک سال گذشته تاکنون در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی ۶۷۸ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

احمد برادران افزود: این فرصت‌های شغلی توسط شرکت تعاون روستایی مهرنشانی، بانک صنعت و معدن و مؤسسه کارآفرینی دکتر زرقانی در رشته‌های تولید تابلو فرش، فرش دست‌باف، کشاورزی و گیاهان دارویی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: توسعه روستا‌ها از اولویت طرح مثلث توسعه اقتصادی است و در این راستا تاکنون ۱۱۰ ستاد توسعه روستایی در سبزوار ایجاد و فعال شده است.

لازم به ذکر است، ۵۶ هزار و ۶۶ نفر در ۱۸۸ روستا و آبادی شهرستان سبزوار زندگی می‌کنند. شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتر‌ی غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا