سکه در مشهد به ۹ میلیون تومان رسید/ ثبت رکورد جدید سکه در بازار مشهد

نجمه سرباز|شهرآرانیوز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰/۰۶ درصد کاهش به ۱۷۷۱ دلار و ۷۲ سنت رسید. هفته گذشته قیمت فلز زرد به بالاترین رقم حدود ۸ سال گذشته یعنی ۱۷۷۹ دلار و ۶ سنت رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه اوت با ۰/۰۸ درصد رشد به ۱۷۸۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.


قیمت طلا از ابتدای ۳ ماه دوم امسال تاکنون بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ۳ ماه از ۳ ماه منتهی به مارس ۲۰۱۶ تاکنون قرار دارد. طلا همچنین در مسیر ثبت سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفته است.

 

قیمت باورنکردنی سکه در مشهد

 

طلا و سکه در مشهد این روز‌ها پابه‌پای بهای طلای جهانی افزایش یافته است، به‌طوری که امروز قیمت سکه امامی با پشت سر گذاشتن کانال ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روز گذشته، به ۹ میلیون تومان رسید.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه اگر انس طلای جهانی نیز با افزایش قیمت همراه شود، قیمت طلا نیز به موازات آن افزایش می‌یابد، گفت: این روز‌ها در بازار طلا و سکه مشهد خرید و فروشی نیست، اما لحظه‌به‌لحظه قیمت آن در حال افزایش است و این واقعا اسف‌بار است، زیرا توان و قدرت خرید مردم برای طلا و سکه کم شده است.

 

باقر معبودی‌نژاد با بیان اینکه قیمت سکه امامی در مشهد به ۹ میلیون تومان رسید، گفت: امروز رکورد‌های جدیدی برای طلا و سکه در بازار ثبت شده است. به‌طوری که سکه بهار آزادی نیز ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسید.


وی همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز را در مشهد ۸۶۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت نیم‌سکه نیز به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار رسید.


وی با بیان اینکه نوسانات شدید بازار بورس و قیمت‌های نفت از عواملی است که بر قیمت طلا و سکه تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بازار بورس دچار نوسانات شدید می‌شود و قیمت نفت بر اثر عوامل متعدد دائم درحال تغییر است، تقاضای طلا برای ذخیره‌سازی افزایش می‌یابد و این افزایش تقاضا به افزایش قیمت طلا منجر می‌شود.


وی با بیان اینکه قیمت دلار، بازار طلا و سکه را هم تحت تأثیر قرار داد و همین باعث شده است تا قیمت طلا نیز به موازات قیمت دلار افزایش یابد، افزود: با این حال عامل افزایش قیمت طلا و سکه هم اونس جهانی و هم افزایش قیمت ارز است، به‌عبارتی بحث عرضه و تقاضاست.


اکنون در زمان تحریم قرار داریم و این درحالی است که ما نمی‌توانیم نفت بفروشیم و به آن صورت هم صادراتی به‌دلیل کرونا انجام نمی‌شود. از یک طرف برای واردات، ارز و دلار لازم داریم و از طرفی دیگر مردم برای مسافرات خارجی به خرید دلار نیاز دارند و شاید هم عده‌ای برای سرمایه‌گذاری دلار خرید می‌کنند. اکنون تقاضا در بازار وجود دارد، اما عرضه نیست. وقتی تقاضا بیشتر باشد و عرضه کمتر، قدر مسلم افزایش قیمت خواهیم داشت.