ثبت ۶۰۰۰ تخلف در ۳ ماه اول امسال در خراسان رضوی

طنین همتی/ شهرآرانیوز، از ابتدای سال تاکنون بازاری همراه با نوسانات قیمتی داشته‌ایم که طبق اعلام سازمان صمت فقط به یکی دو کالا محدود نشده و در همه بخش‌های بازار این نوسانات قیمتی دیده شده است.


معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره نظارت‌ها در بازه ۳ ماه امسال اظهار کرد: گرانی و گران‌فروشی ۲ مقوله جداست. بعضی افزایش قیمت‌ها قانونی بوده است، اما متأسفانه در این بین افراد سودجویی هستند که در این شرایط به نفع شخصی خود فکر می‌کنند و بر التهابات هرچه بیشتر بازار دامن می‌زنند. این افراد در رصد کامل نظارت و بازرسی سازمان صمت می‌باشند.


رضا شجاعی تأکید کرد: در ۳ ماه ابتدای سال، ۱۰۵ هزار بازرسی در حوزه اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان صمت انجام شده است و ۶۰۰۰ تخلف در این بازدید‌ها ثبت شده که ۴۱ میلیارد تومان ارزش پرونده‌ها بوده است.


وی ادامه داد: در این مدت شکایت‌های متعددی دریافت شده و بر همین اساس کل گزارش‌ها در حوزه‌های مختلف متفاوت بوده است و در ۱۰۳۶ واحد از تخلفات با ارزش ریالی معادل ۳۳ میلیارد ریال رضایت شاکیان جلب شده است.

 

وی افزود: کل شکایات دریافت شده اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان در این ۳ ماه ۴۸۳۴ شکایت بوده است.
شجاعی گفت: نظارت‌ها به‌صورت رندوم، شکایت‌محور، بر اساس اولویت‌بندی و هدف‌دار بوده است که بیشتر سعی کردیم بازرسی‌ها شکایت‌محور و اولویت‌دار باشد.


معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت داشتن شکایت با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.