به گزارش شهرآرانیوز، امین یزدی با اشاره به تولید و توزیع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محصول فرهنگی طی سال ۱۴۰۳، گفت: محصولات فرهنگی، مکمل برنامههای متنوع حرم مطهر برای گروههای مختلف سنی و زبانی زائران هستند که در قالب کتاب، نشریه، ویژهنامه، محصولات کودک و اقلام فرهنگی مناسبتی ارائه میشوند.
وی بیان کرد: این اداره نقش کلیدی در پشتیبانی محتوایی و فرهنگی برنامههای حرم مطهر رضوی ایفا میکند و با تولید و توزیع انواع محصولات فرهنگی از جمله کتاب، کتابچه، نشریه، ویژهنامه و بستههای متنوع برای گروههای سنی و زبانی مختلف (کودکان، نوجوانان، فارسیزبانان و غیر فارسیزبانان)، تلاش دارد پیام فرهنگی حرم مطهر را به شکلی هدفمند به زائران منتقل کند.
امین یزدی با اشاره به تنوع این محصولات افزود: بخش عمدهای از تولیدات ما شامل کتابهای عمومی، محوری و مناسبتی است که در نقاط مختلف حرم مطهر و در قالب برنامههایی نظیر کبوترانه برای کودکان یا برنامههای فرهنگی برای زوجین جوان توزیع میشود.
رئیس اداره تأمین و توزیع محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین از سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۸۶۵ هزار محصول فرهنگی در قالب بسته ویژه کودکان، کتاب، کتابچه، مسابقات فرهنگی و آفرینشهای کاربردی در بین زائران توزیع شده است.
وی همچنین به برگزاری مسابقات فرهنگی اشاره کرد و گفت: همچنی طی این مدت، ۱۳۰ عنوان مسابقه فرهنگی برگزار شده که ۱۱۳ مورد آن روزانه و هفتگی و ۱۷ مورد نیز مناسبتی بوده است. آمار شرکتکنندگان این مسابقات به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده و بیش از ۵۱۰۰ جایزه اهدا شده است.
{$sepehr_key_119614}
یزدی تاکید کرد: این اداره در تلاش است تا با طراحی نقشه محتوایی دقیق، محصولات فرهنگی متنوعی را متناسب با مخاطبان فارسیزبان و غیر فارسیزبان همچون عربزبانان و آذریزبانان تولید کرده و فضای فرهنگی حرم مطهر رضوی را هرچه بیشتر غنا بخشد.