طرز تهیه کیک شیره انگور
سمیه اخترشناس |شهروند آشپز/ شهرآرانیوز - این کیک طرز تهیه ساده و خیلی راحتی دارد و برای بچه‌ها هم مقوی است. از آنجایی که در تهیه آن از شیره انگور به جای شکر استفاده شده است، برای دیابتی‌ها هم مفید خواهد بود. البته باید به مقدار کم مصرف کنند. این کیک بافت نرم و سبکی دارد و برای عصرانه همراه با یک فنجان چای در کنار خانواده یا دوستان حسابی می‌چسبد. امیدوارم آن را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

مناسب برای
۶ نفر
زمان برای پخت
۵۰ دقیقه
قیمت تمام شده برای هر نفر
۱۶۰۰ تومان
 
مواد لازم
آرد ۵/ ۱ لیوان
تخم مرغ ٣ عدد
آب ولرم یک چهارم لیوان
روغن مایع نصف لیوان
بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
شیره انگور نصف لیوان
وانیل کم

تخم مرغ‌ها را داخل ظرفی بشکنید و وانیل را به آن اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه خوب هم بزنید.
طرز تهیه کیک شیره انگور
شیره انگور را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و اگر خواستید کیکتان کمی شیرین‌تر شود، ۲ قاشق شکر به آن بیفزایید. بعد آب ولرم و روغن را یکی یکی اضافه کنید و به هم زدن ادامه بدهید.
طرز تهیه کیک شیره انگور
آرد و بکینگ پودر را با هم ۳ بار الک کنید و کم کم به مخلوط اضافه کنید. همزن را کنار بگذارید و از این مرحله به بعد، مواد را با قاشق هم بزنید تا کیک خوب پف کند.
طرز تهیه کیک شیره انگور
کف قالب کیکتان را چرب کنید، کاغذ بگذارید و مواد را داخل آن بریزید. قالب را درون فر با درجه ١٨٠ سانتی گراد که از قبل گرم شده است، به مدت ٣٥ تا ٤٠ دقیقه بگذارید تا بپزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه از زمان آغاز پخت، در فر را باز و یک سیخ چوبی داخل کیک فرو کنید. اگر خمیر به سیخ چوبی نچسبید، کیک آماده است.
طرز تهیه کیک شیره انگور

نکته: این کیک را می‌توانید درون طبقه پایین توستر با ١٥٠ درجه سانتی گراد به مدت ٣٠ دقیقه هم بپزید.