لزوم توجه ویژه به هویت دختران در نظام آموزشی کشور

به گزارش شهرآرانیوز؛ مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار کرد: ما براساس شرایط و هویت دختران، برنامه تحصیلی، آموزشی و تربیتی مناسبی نداریم. متأسفانه برنامه‌ای که متناسب با روحیات، توانمندی، ظرفیت و تفاوت‌های تکوینی و تشریعی دختران باشد، بسیار محدود هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت‌های تکوینی و تشریعی دختران، باید در کتب درسی بر تقویت هویت آنان تمرکز شود و برای آینده دخترانی تلاش شود که قرار است نقشی به‌عنوان کنشگر اجتماعی، مادر یا همسر ایفا کنند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) بیان کرد: همچنین، نقش‌هایی که برای زنان در نظر گرفته شده، باید در قالب چهارچوب‌های تربیتی و رسانه‌ای تعریف شود تا زمینه رشد و پذیرش این نقش‌ها به‌صورت متناسب فراهم شود.

منبع: جام جم

{$sepehr_key_120998}