افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری در مشهد
به گزارش شهرآرانیوز،دکتر علی خرسند امروز در جریان بازدید مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماران کرونایی بستری در این مرکز گفت: در حال حاضر بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) با تمامی امکانات به عنوان مرکز پذیرش بیماران کرونا تعیین شده است و آمادگی لازم برای پذیرش و بستری بیماران در این مرکز اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل کاهش توجه شهروندان به توصیه‌های بهداشتی شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری هستیم.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این بازدید گفت: در حال حاضر تمامی طبقات بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی برای پذیرش بیماران آماده شده است و بیماران پس از بررسی وضعیت در اورژانس عدالتیان در صورت نیاز به بخش‌های این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: با مدیریت و تلاش تیم‌های پزشکی، پرستاری و تمامی پرسنل تلاش می‌شود خدمات به شکل مطلوبی به مراجعان و بیماران بستری ارائه شود.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت بروز علائم بیماری در ابتدا برای بررسی به مراکز خدمات جامع سلامت و یا به نزدیکترین درمانگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنان برنامه نظام ارجاع بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در شهر مشهد در حال اجراست و بیماران در صورت نیاز به خدمات بستری و یا تشخیصی بیشتر از طریق مراکز خدمات جامع سلامت به سطوح دو و سه ارجاع داده می‌شوند.

انجیدنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از سوی مردم تاکید کرد.

در حال حاضر بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا و بیمارستان شریعتی مشهد ویژه بیماران کرونایی اختصاص دارند.

حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان، زیرپوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

براساس آخرین آمار رسمی، تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ تن در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ تن رسید
همچنین تاکنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۱ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.
 
 
منبع:ایرنا