مطالعات راهبردی حریم، ۲ ماه آینده روی میز شورای شهر مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان اینکه صبح امروز جلسه‌ای با محوریت پیگیری سند پهنه‌بندی حریم و با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و ... برگزار شد، اظهارکرد: در اوایل سال ۹۶ به منظور ساماندهی راهبردی حریم شهر مشهد قراردادی با مشاور بسته شده است و با توجه به اینکه سال ۹۵ در ابلاغیه طرح جامع، راه و شهرسازی موظف شده سند پهنه بندی حریم را تهیه و به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال کند، نسبت به انتخاب مشاور برای تهیه یک طرح ساماندهی راهبردی برای ۸۶ هزار هکتار از حریم شهر مشهد در گام نخست اقدام شده.

وی در ادامه گفت: برهمین اساس راه و شهرسازی، شرح خدماتی را به شهرداری ارائه نموده و شهرداری هم عقد قرارداد می‌کند.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در جلسه امروز به شهرداری مشهد تاکید کرده که تا ۲ ماه آینده مطالعات راهبردی حریم شهر را به شورای شهر ارائه دهد، افزود: این طرح پس از بررسی در شورا، تا پایان تابستان برای تایید به کارگروه زیربنایی استان ارسال خواهد شد تا به تصویب نهایی برسد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در گام بعدی و به صورت همزمان سند پهنه‌بندی حریم بایستی در یک فاز تهیه گردیده و در جلسه امروز پیش‌بینی شد که بتوانیم این سند را تا پایان سال تکمیل و فرآیند تصویب را طی نماییم.

مهدی‌نیا با تاکید بر اینکه شورای شهر مشهد پیوسته روی میزان پیشرفت مراحل تهیه سند و تطابق آن با زمان‌بندی ارائه شده نظارت خواهد کرد، افزود: بسیار خرسندیم که سایر دستگاه‌های دخیل در این موضوع هم به ضرورت تهیه این طرح بعنوان سندی بالادستی برای هدایت و کنترل جریان توسعه حریم شهر رسیده‌اند و عملکرد‌های گذشته را برای مدیریت هماهنگ حریم ناکافی می‌دانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها سند موجود، سند مجموعه شهری مشهد بوده که مقیاس یک به ۵۰۰۰۰ است و عملا با این سند نمی‌توان پاسخ مناسبی و مطلوبی به تحولات این پهنه وسیع ارایه کرد؛ وضعیتی که موجب تخریب و از بین رفتن خاک و آلودگی آب و منابع طبیعی پیرا شهر مشهد را در پی داشته است.