دبیر ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی:
فقط ۳۷ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

امیرعلی قاسمی مقدم-شهرآرانیوز، حسن جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله دوم اقدامات پیشگیرانه تا اواخر خردادماه، 91 درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، اما اکنون این رقم به 37 درصد رسیده است.
وی افزود: باتوجه‌به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، از 15 تیرماه استفاده از ماسک در مراکز خرید، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و محل‌های شلوغ و پرتردد اجباری شده است و برای ارزیابی میزان رعایت این دستورالعمل و کیفیت اثرگذاری آن باید 2 هفته منتظر ماند.
دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی تصریح کرد: هم‌اکنون 4 شهرستان استان خراسان رضوی وضعیت سفید دارند، 3 شهرستان وضعیت نارنجی و 8 شهرستان به‌لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت زرد هستند.
وی با بیان اینکه در صورت حادترشدن شرایط موجود به اجبار به سمت اعمال محدودیت‌های بیشتر پیش خواهیم رفت، خاطرنشان کرد: موج نخست شیوع کرونا در این استان با تدابیر درست و منطقی، تلاش و هماهنگی تمام مسئولان و دست‌اندرکاران و همچنین زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی به‌خوبی مدیریت شد.
جعفری با اشاره به ضرورت سازگارکردن فعالیت‌ها و برنامه‌های روزمره زندگی همراه با ویروس کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره باید مدنظر مردم قرار داشته باشد، زیرا نه می‌توان این ویروس خطرناک را نادیده گرفت و نه می‌توان فعالیت‌های روزمره را تعطیل کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و تصویب ستاد استانی، برگزاری هرگونه مراسم جشن و ترحیم در تالارها و منازل شهرستان‌های خراسان رضوی ممنوع است و استفاده از ماسک در تمام ادارات دولتی و غیردولتی هم الزامی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: جلوگیری از ورود ارباب‌رجوع و ارائه‌نکردن خدمات از سوی کارمندان دستگاه‌های اجرایی به مراجعانی که ماسک ندارند از دیگر مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌رود.