نماز جمعه ۲۰ تیرماه در ۲۱ پایگاه اقامه می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام محمد حسین ایزدی گفت: نماز جمعه هفته گذشته در ۴۷ پایگاه اقامه شد، اما نماز جمعه فردا در شهر‌ها و پایگاه‌های جوین، حکم‌آباد، جغتای، هلالی، خوشاب، داورزن، باخرز، بجستان، یونسی، بردسکن، طرقبه، شاندیز، خلیل آباد، درگز، زاوه، کلات، زاوین، خواف، سبزوار، روداب و ششتمد برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که با تایید مسوولان مربوطه در شهر‌های با وضعیت‌های زرد و سفید از نظر شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا امکان اقامه نماز جمعه میسر است افزود: در ۳۲ شهر و پایگاه استان نیز نماز جمعه روز بیستم تیرماه اقامه نخواهد شد.

 

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: تاکید شده نماز جمعه در کمترین زمان ممکن، همراه با اجرای تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت ضوابط فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آن‌ها برگزار شود.

 

در پی بحران شیوع بیماری کرونا برگزاری نماز جمعه از نهم اسفند پارسال در پایگاه‌های خراسان رضوی به طور موقت تعطیل شد و در هیچ یک از ۵۳ پایگاه این استان اقامه نشد، اما از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال در پی مهار شیوع بیماری کرونا و حرکت تدریجی شرایط بهداشتی شهر‌ها به  وضعیت سفید  برپایی نماز جمعه نیز بار دیگر در نقاط مختلف از سر گرفته شد.

 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری جان ۱۲ هزار و ۸۴ تن را در کشور گرفته است.

 

همچنین تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۲ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۱۹ نفر را بیمار کرده و جان ۵۵۲ هزار و ۲۳ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

 

هفت میلیون و ۳۰ هزار و ۶ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

 

در این میان آمریکا با سه میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۳۲ بیمار کرونا و ۱۳۴ هزار و ۸۶۲ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب کشو‌های برزیل، هند، روسیه و پرو قرار گرفته‌اند.

 

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

منبع: ایرنا