ضرورت تشکیل سازمان مهاجرین و امور اتباع خارجی

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهارداشت: ضرورت تشکیل سازمان مهاجرین و امور اتباع خارجی برای هماهنگی و تسریع در رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی در ایران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که این مهم در دست پیگیری و شکل‌گیری است.

 

وی ادامه داد که با تشکیل سازمان مهاجرین و امور اتباع خارجی هم افزایی و همگرایی به منظور ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی تقویت خواهد شد.

 

محمودی با اشاره به فقدان هماهنگی و نبود ساختار مشخص در این حوزه افزود: با هدف هماهنگ سازی بیشتر و تسریع امور در رسیدگی به وضعیت اتباع و مهاجرین خارجی، طرح جدید ساماندهی جامع اتباع خارجی به ویژه اتباع خارجی غیرمجاز بعد از مطالعات کارشناسی فراوان در حال اتمام است.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید کرد: امید داریم با تصویب نهایی طرح ساماندهی اتباع خارجی، مشکلات و معضلات موجود در حوزه ساماندهی اتباع مجاز و غیرمجاز حل و فصل گردد.

 

 وی ادامه داد: مساله اتباع و مهاجرین خارجی یک موضوع مهم جهانی است و در همه کشورهای دنیا به این مساله توجه جدی شده است.

 

 مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران تصریح کرد: با حضور در نشست‌های بین‌المللی و رایزنی‌ها با نهادها و انجوهای بین‌المللی توانسته‌ایم در سال ۲۰۲۰ برخی تسهیلات و کمک‌ها را از برخی سازمان‌ها و مشخصا کمیسیاریای عالی سازمان ملل متحد برای رسیدگی به امور اتباع و مهاجرین خارجی و مقابله با بیماری کووید ۱۹ اخذ کنیم.

منبع:ایرنا