صرفه‌جویی زمانی و ریالی شهروندان با تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به چهارراه

به گزارش شهرآرانیوز؛ در دوره اخیر مدیریت شهری، اصلاح هندسی برخی معابر و تغییر در ماهیت برخی معابر (تبدیل میدان به چهارراه) در راستای بهبود کیفیت سفر‌های درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا، با جدیت بیشتری دنبال شده است. اجرای این طرح‌ها بخشی از برنامه‌های جامع شهرداری مشهد برای بهینه‌سازی شبکه معابر و کاهش ترافیک است و انتظار می‌رود در آینده نیز پروژه‌های مشابهی در نقاط دیگر شهر اجرایی شود.

در همین راستا مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد، با اشاره به نتایج مثبت طرح تبدیل میدان شهید کاوه به چهارراه، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از ۹ بهمن ۱۴۰۳ آغاز و نتیجه کار به کاهش چشمگیر ترافیک در ساعت اوج و صرفه‌جویی مالی برای شهروندان منجر شد.

رضا نوروزی افزود: با‌توجه‌به اینکه در آیین‌نامه معابر شهری ایجاد و گسترش میدان‌های تداخلی توصیه نشده است، این میدان به یک چهارراه کارآمد تبدیل شد تا روان‌سازی و کنترل ترافیک در ساعات پرترافیک به‌خوبی محقق شود.

{$sepehr_key_127912}

کاهش صف‌های طولانی برای عبور از میدان

به گفته این مقام مسئول، کاهش گره ترافیکی در بازوی شمالی، یکی از نتایج این تغییر و اصلاح بوده است. پیش از این، در ساعات اوج عصر، صف‌های طولانی در مسیر میدان جمهوری به سمت میدان شهید کاوه تشکیل می‌شد که با اجرای این طرح، از شمار و تعداد این صف‌ها به‌نحو شایان‌توجهی کاسته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد تصریح کرد: از دیگر نتایج تغییر این میدان به چهارراه می‌توان به کاهش ۶۰‌درصدی طول صف در ساعات غیراوج در بازوی شمالی، کاهش ۵۵‌درصدی طول صف در ساعات اوج در بازوی غربی، کاهش ۴۶ درصدی زمان سفر در ساعت اوج در مسیر میدان جمهوری اسلامی به تقاطع جدید شهید کاوه و کاهش ۴۰ درصدی مسیر غربی (دعبل خزایی به میدان شهید کاوه) اشاره کرد. این همه در حالی است که با کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، هزینه‌های حمل‌ونقل برای شهروندان کاهش یافته است.