انجام ۵۱۲ عملیات آتش‌نشانی از سوی سازمان آتش‌نشانی مشهد
  آتشیار رضا حیدری  در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان این مطلب گفت:درهفته گذشته و از مورخه ۱۲ تیرماه تا ۱۸ تیرماه چهارده هزار و ۵۱۷ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مشهد برقرار شده که از این تعداد تماس حدود ۵ هزار و سیصد تماس آن مزاحمی و غیر مرتبط بوده است.

سخنگوی آتش نشانی مشهد افزود: در این هفته در مجموع ۵۱۲ ماموریت توسط آتش‌نشانان انجام شده که ۲۴۹ مورد آن اطفائ حریق و ۲۶۳ ماموریت نیز امداد و نجات و خدمات ایمنی بوده و در ماموریت‌های اعزامی ۲۰۶۲ آتش نشان حضور داشته اند و به وسیله ۶۷۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفاء حریق و موتورسیکلت آتش نشانی این عملیات‌ها انجام گردیده است.
 
مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد؛ این آمار نشان می‌دهد که در حوزه حریق ما خوشبختانه کاهش ماموریت داشته ایم و عمدا عملیات‌ها مربوط به مهار آتش سوزی خاروخاشاک به واسطه گرمای هوا در سطح شهر و حومه بوده و البته در حوزه حوادث مربوط به امداد و نجات خوشبختانه با کاهش ماموریت‌ها روبرو بوده ایم و باید اعلام کنیم که همچنان ماموریت‌های مربوط به نجات افراد از آسانسور‌ها درصدرعملیات‌های امداد و نجات در این سازمان قرار دارد.

آتشیار رضا حیدری یادآور شد: درهفته گذشته به صورت روزانه و مستمربیش از ۷۳۶ بازدید پیشگیرانه نیز توسط کارشناسان اداره آموزش و پیشگیری سازمان انجام شده است.
 
وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۱ هزار و ۷۸۸ متر مربع نیز کنترل ایمنی ساختمان‌ها توسط همکاران اداره پیشگیری و نظارت سازمان صورت گرفته و همچنین عملیات ضد عفونی سینما‌ها، اماکن عمومی و معابر سطح شهر و مساجد و مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بصورت روزانه توسط آتش نشانان مستقر در ۵۱ ایستگاه عملیاتی و آتش نشانان داوطلب مردمی تحت نظارت آتش نشانی مشهد انجام شده است.