اختصاصی شهرآرانیوز:
سخن‌گوی سازمان سنجش فروش سؤالات اصلی کنکور سراسری ۹۹ را تکذیب کرد
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فاطمه زرین با اعلام این خبر گفت: درز اطلاعات و سؤالات کنکور امسال به هیچ وجه صحت ندارد و انتشار چنین خبری با هدف بازارگرمی و تشویش اذهان بوده است. هرسال که به کنکور نزدیک می‌شویم، چنین اخباری را نیز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: هم اینک در حال پیگیری این ادعا هستیم و در صورتی که ثابت شود خبر کذب بوده است، برخورد حقوقی خواهیم کرد. همچنین، با آنکه از لو نرفتن سؤالات اطمینان کامل داریم، پیگیر این مسئله نیز خواهیم بود و در صورت تأیید احتمالی، مراجع ذی‌صلاح بلافاصله وارد خواهند شد. اما احتمال چنین چیزی را بی‌نهایت کم می‌دانیم.

سخن‌گوی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: بازارگرمی در آستانه کنکور با هدف کسب مال نامشروع، اتفاق جدیدی نیست و هرسال که چنین مواردی اعلام می‌شود، بلافاصله نیز تکذیب و با عوامل آن برخورد و همواره محکوم می‌شود؛ بنابراین داوطلبان گرامی بدون توجه به این اخبار و به خطر انداختن خود، به دانش و مطالعاتشان تکیه کنند و امیدواریم موفق باشند.


برگزارنکردن کنکور باعث آسیب جدی به آموزش کشور خواهد شد


سخن‌گوی سازمان سنجش در ادامه به جلسه امروز وزرای علوم و بهداشت و مسئولان سازمان سنجش کشور اشاره کرد و گفت: این جلسه به میزبانی وزارت بهداشت هم اینک در حال برگزاری است تا با در نظر گرفتن تمام جوانب، درباره چگونگی برگزاری کنکور‌های امسال تصمیم‌گیری شود.
زرین خاطرنشان کرد: برگزارنکردن کنکور در شرایط کنونی، جدا از نکات بهداشتی و درمانی، به نفع هیچ کس به‌ویژه داوطلبان نخواهد بود. در صورت لغو کنکور‌های امسال، نظام پذیرش و گنجایش دانشگاه‌های کشور به هم خواهد خورد و این‌گونه نخواهد بود که جاماندگان کنکور امسال، ظرفیت‌های قطعی سال آینده باشند. در نهایت، ما نسبت به داوطلبی که با امید و آرزو خود را برای کنکور امسال آماده کرده است مسئولیت داریم و باید وظیفه‌مان را به بهترین وجه با رعایت تمام شئونات و شرایط کنونی کشور انجام دهیم.


بستر لازم برای کنکور الکترونیک مهیا نیست
 

سخن‌گوی سازمان سنجش درباره امکان برپایی کنکور به‌صورت آنلاین گفت: چنین مسئله‌ای نیازمند داشتن زیرساخت‌های لازم و از پیش تعریف شده است. به هر حال هر یک از آزمون‌های ما با تعداد متفاوتی از داوطلبان برگزار می‌شود و اگر بتوانیم کنکور را الکترونیک برگزار کنیم، در نهایت آزمون دکترا چنین ظرفیتی را خواهد داشت.
زرین ادامه داد: در شرایط کنونی و با اعلام سازمان سنجش، داوطلبان بیمار در مقطع دکترا مشغول ثبت خوداظهاری هستند که تا ساعت ۱۴ امروز، شنبه ۲۱ تیرماه، فقط ۶۰ نفر خوداظهاری‌شان را ثبت کرده‌اند و یک نفر مبتلای قطعی کرونا نیز از بیمارستان فرم خود را پر کرده است. با این حال، ما موظف به دریافت تمام گزارش‌ها خواهیم بود.