طرز تهیه خوشمزه‌ترین دونات خانگی با طعمی بی نظیر
به گزارش شهرآرانیوز، دونات از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین نان شیرینی‌های دنیاست که همه ذائقه‌ها آن را می‌پسندند. برای همین، خیلی فرق نمی‌کند اهل کدام شهر و کشور باشید. افزون بر این، بچه‌ها هم عاشق این نان شیرینی هستند و می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده سالم برای آن‌ها استفاده کرد.

مناسب برای: ۷ نفر

زمان برای پخت:۱۵۰ دقیقه

موادلازم برای تهیه دونات:

شیر: یک لیوان
آرد: ۴ لیوان
تخم مرغ: ۲عدد
کره: ۷۰ گرم
خمیرمایه: یک قاشق غذاخوری
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چای خوری
شکلات آب شده: به مقدار لازم
پودر قند: به مقدار لازم

طرز تهیه دونات خانگی

شیر را روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود در حدی که دمای آن دست را نسوزاند. شیر را از روی حرارت بردارید. خمیرمایه و یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و کمی آن را هم بزنید. روی شیر را به مدت ١٠ دقیقه با حوله بپوشانید تا خمیر عمل بیاید.

‎داخل ظرفی تخم مرغ‌ها را بریزید و با هم زن دستی کمی هم بزنید تا از لختگی درآید. بعد، باقی مانده شکر، نمک و کره‌ای را که هم دمای محیط شده است اضافه کنید و هم بزنید.

ترکیب شیر و خمیرمایه را به مخلوط تخم مرغ، شکر، نمک و کره اضافه کنید. سپس سه چهارم آرد را روی آن الک کنید و آرد باقی مانده را کم کم به مخلوط اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد. روی خمیر را نایلون بکشید. بعد هم یک حوله بیندازید و بگذارید یک ساعتی در جای گرمی استراحت کند.

‎از خمیر به عمل آمده گلوله‌های کوچکی بردارید و پهن کنید و قالب بزنید. خمیر‌های آماده و قالب زده را داخل سینی چرب بچینید و روی آن را دوباره نیم ساعتی با پتو بپوشانید تا خمیر‌ها حسابی پف کند. خمیر‌های ورآمده را دانه دانه درون روغن زیاد سرخ کنید. بعد هم درون صافی بچینید و روغن اضافه آن را بگیرید.

نکته: برای تزیین روی دونات‌ها می‌توانید با پودر قند الک شده و شکلات آب شده، گاناش (کرم) تهیه کنید و روی آن بریزید.