بازرسی و نظارت دو ماهه نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، حسین شرافتی با اعلام این خبر افزود: در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ تیرماه امسال استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ادارات و برای تمام مردم در کشور اجباری شده است و باید همه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون ۳۰ گروه گشت و بازرسی در مشهد فعال شده است و در مرحله اول این طرح که ۲ ماه به طول خواهد انجامید، تمام اماکن عمومی، دولتی، خدماتی و... به‌لحاظ بهداشت و ارائه خدمات بررسی خواهند شد.
شرافتی خاطرنشان کرد: کمیته نظارت و ارزیابی متشکل از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دادستانی و نمایندگی استانداری است که هر یک وظایفی خواهند داشت و چنانچه اماکنی مانند مهمان‌پذیرها، تالار‌ها و ادارات استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با هماهنگی قضایی با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد. شیوه برخورد به این صورت خواهد بود که ابتدا با تذکر و اخطار برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سپس اقدامات پیشگیری و آموزش با مجموعه‌های متخلف برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: اقداماتی که در مشهد در حال انجام است، از سوی ۱۰۰ گروه در سایر شهر‌های استان خراسان رضوی در حال پیگیری است و گزارش اولیه از اقدامات، تذکر و حتی پلمب واحد‌های متخلف، پس از جمع‌بندی در چند روز آینده به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.