آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز:
ورود بدون ماسک به روستاها و ییلاقات طرقبه و شاندیز ممنوع است
به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن حسینی درباره آخرین وضعیت شهرستان بینالود (طرقبه و شاندیز) گفت: بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی، شهر‌هایی که در ۲۰ کیلومتری کلان‌شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا هستند، قرمز به حساب می‌آیند و پروتکل‌های بهداشتی آن‌ها برابر خواهد بود؛ بنابراین شهر‌های طرقبه و شاندیز قرمز اعلام شدند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که وضعیت شهرستان را خاص و مورد توجه می‌کند، بستری و درمان بیماران کرونایی در بیمارستان دکتر شریعتی طرقبه است و به همین علت، مراقبت‌ها و کنترل‌ها روی این شهرستان زیاد می‌شود.

فرماندار بینالود افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ ستاد استانی مبنی بر بستن تالارها، تمام تالار‌ها و مراسم‌های عزا و عروسی تا اطلاع ثانوی لغو است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهیم کرد. در هفته گذشته ۱۱ تخلف در تالار‌ها مشاهده و تذکر‌های لازم داده شد و ۲ تالار نیز برای اعمال قانون به دستگاه قضایی معرفی شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: به‌جز تالارها، آرایشگاه‌های بانوان و قهوه‌خانه‌های شهرستان نیز تعطیل شده‌اند تا شرایط پایدار شود.

معاون استاندار و فرماندار بینالود درباره فعالیت رستوران‌ها تصریح کرد: از زمان بازگشایی، این واحد‌های خدماتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند و البته استقبال مردم نیز چشمگیر نبوده است، به‌گونه‌ای که در هفته با ۱۰ درصد ظرفیت و روز‌های تعطیل با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

حسینی با اشاره به الزام استفاده از ماسک گفت: تمام گردشگران و بازدیدکنندگانی که در روز‌های پایانی هفته به این شهرستان مراجعه می‌کنند، ملزم به استفاده از ماسک هستند و در صورتی که بدون ماسک وارد روستا‌ها و مناطق ییلاقی دارای سکنه شوند، دهیاران از ورود ایشان ممانعت خواهند کرد