نسخه خوفناک لامبورگینی اورکان با نام زایروس LP1200

 به گزارش شهرآرانیوز ،خودرویی که مشاهده می‌کنید LP1200 نام داشته و محصول تیونر نروژی با نام زایروس می‌باشد. این شرکت در مسابقات قهرمانی GT اوراکان سوپر تروفئو نروژ حضور داشته و از تمامی تجارب موتور اسپورت خود برای تولید این اوراکان جاده‌ای استفاده کرده است.

زایروس به دنبال تولید ۲۴ دستگاه از این هیولای خطرناک است و ۱۲ دستگاه از آن‌ها فقط مختص پیست خواهند بود. تمامی مدل‌ها به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری استاندارد و توربوشارژرهای جدید مجهز بوده و قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری تولید خواهند کرد.

البته قدرت عظیم به دست آمده فقط به خاطر نصب توربوها نیست زیرا در این خودرو ECU جدید، منیفولد متمایز و اگزوز تیتانیومی هم نصب خواهند شد. شاید احساس‌برانگیزترین جنبه خودرو این باشد که زایروس گیربکس دوکلاچه استاندارد اوراکان را کنار گذاشته و بجای آن از گیربکس مسابقه‌ای Xtrac استفاده کرده است.

اگرچه پکیج‌های توئین توربوی زیادی برای اوراکان در بازار وجود داشته اما زایروس یک قدم فراتر رفته و بدنه را نیز دست‌خوش تغییرات زیادی کرده است. از جمله تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به نمای جلو و جانبی جدید، قوس‌های چرخ متفاوت و نمای عقب دگرگون شده با بال عقب ثابت و دیفیوزری بزرگ اشاره کرد. این قطعات نه تنها جذابیت خاصی دارند بلکه داون فورس ۱۲۰۰ کیلوگرمی تولید کرده و باعث شده‌اند وزن خودرو تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم باشد.

نهایتاً هم به کابین می‌رسیم که کاملاً تغییر کرده و تنها برخی قطعات استاندارد اوراکان در آن حفظ شده‌اند.

منبع:مجله ماشین