قرعه‌کشی خودرو و واکنش مردم | برنده نشدیم، حالا با این پول پراید هم به ما نمی دهند

نجمه سرباز | شهرآرانیوز، این در حالی است که مخاطبان معتقدند تقاضای زیاد برای قرعه‌کشی موجب شده است بسیاری از تقاضاکنندگان جزو برندگان نباشند و البته تأکید می‌کنند که شرایط ثبت‌نام باعث شده است که دست دلالان همچنان از قرعه‌کشی خودرو دور نمانده باشد.

 

قرعه‌کشی ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو در قالب طرح مشارکت در تولید ۸ محصول با حضور مسئولان نظارتی آغاز شد.


در ثبت‌نام طرح مشارکت در تولید ایران‌خودرو ۸ محصول این شرکت از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه فروخته شد. سود مشارکت در طرح برای محصول جدید k ۱۳۲، ۶ تا ۹ درصد و سایر محصولات ۶ تا ۶/۵ درصد و موعد تحویل همه خودرو‌ها از ۱۲ تا ۲۴ ماه درنظر گرفته شده است که قیمت آن برمبنای قیمت مصوب روز تحویل خواهد بود.


بر اساس این گزارش افزون بر محصول جدید پروژه K ۱۳۲ که به‌زودی نام آن اعلام خواهد شد، دناپلاس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی، پژوپارس ال‌ایکس، دنا معمولی، رانا پلاس، سورن ای‌ال‌ایکس، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و سمند ال‌ایکس بنزینی در سبد پیش‌فروش تیرماه ایران‌خودرو قرار داشت.


حدود ۷۰۰ هزار نفر در طرح مشارکتی پیش‌فروش خودرو شرکت کرده بودند که اسامی ۵۰ هزار نفر برنده در این طرح اعلام شد. این قرعه‌کشی مانند قرعه‌کشی‌های دیگر با نظارت‌های لازم برگزار شد، اما برخی مخاطبان از اساس شیوه واگذاری از طریق قرعه‌کشی و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار را عامل مهم رواج دلالی خودرو می‌دانند.


در ادامه بخش‌هایی از نظر‌های مخاطبان آورده شده است:


متأسفانه مثل همیشه سرکاریم و فقط تماشاگر نمایش روی صحنه ایران‌خودرو هستیم. توهین به شعور مردم را شروع کردن. ما از شما‌ها دیگه هیچ انتظاری نداریم.



مگه نگفتن ۵۰هزار خودرو هست، الان کلا جمع زدم شد ۳۳۹۱۰دستگاه، پس ۱۶۰۹۰دستگاه دیگه کجا رفت. بعد مگه نگفتن گروه k۱۳۲ شانزده هزار دستگاه در قرعه‌کشی گذاشته، پس چرا ۱۴۷۶دستگاه اسامی زدن؟

 

واقعا متأسفم. چون یه مشت آدم فرصت‌طلب در صنعت کشور همه رو به مسخره گرفتن.


در هر کاری پارتی داشته باشی کارت راه میفته، واسه منم درست کرد، خدا خیرش بده.


سرکاریه کلا، رشته پزشکی راحت‌تر قبول می‌شی تا اسمت در قرعه‌کشی پراید دربیاد.


چرا من اسمم در قرعه درنمیاد، خیلی ناراحتم، چند بار دارم شرکت می‌کنم. دست‌کم منو در رزرو قرار بدین.
چه وضعشه خداوکیلی؟ اول که ساعت ۱۱ قرعه‌کشی کردن، ساعت ۵ عصر فهرستو می‌ذارن. بعدم که کلا شماره پیگیری‌ها رو از قسمت استعلام پاک می‌کنن. ظرفیت‌هام که اشتباهه. قرار بود k۱۳۲ شونزده هزار ظرفیت باشه، ولی الان ۷۰۰ تا اتومات و ۸۰۰ تا دستیه و پژو پارس هم ظرفیتش بیشتره. متقاضی بود، باید به همشون می‌رسید، ولی دوستانی بودند که برنده نشدند. دیگه خیلی نامردیه که در این وضعیت مزخرف قرعه‌کشی هم دست از دستکاری کردن برندارید. دست‌کم بذارید ما مردم بدبخت شانسمونو امتحان کرده باشیم و ارابه‌های مرگتونو ارزون‌تر بخریم.


یعنی کسی که یه ماشین پوکیده داره دیگه نمی‌تونه ماشینشو به‌صورت دولتی عوض کنه؟


به همه مسئولان شرکت ایران‌خودرو! من از همدان برنده شدم. تا الان این‌قدر در زندگیم خوش‌حال نشوده بودم. خدایا شکرت. با سپاس فراوان.


پس کو اسم من؟! سومین باره ثبت‌نام کردم.


چندمین‌باره ثبت‌نام کردیم، ولی اسممون درنیومد. دیگه با این پول به ما هم پرایدم نمی‌دن. واقعا دردمونو باید به کی بگیم؟!


نگاه کردم برنده اول بودم. ساعت ۶ نگاه کردم نوشته بود برنده نشدید. همه‌مون سرکاریم.

 

بخشی دیگر از نظر‌های مردم را در گزارش‌های زیر می‌توانید ملاحظه کنید.


مطالعه بیشتر: قرعه کشی محصولات ایران خودرو امروز ۲۳ تیر + جزئیات

مطالعه بیشتر: لیست اسامی برندگان قرعه کشی طرح مشارکت ایران خودرو اعلام شد