تشریح راهبرد‌های تقویت بنیه دفاعی وزارت دفاع در کمیسیون امنیت ملی
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل عمویی درباره جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در جلسه صبح امروز با حضور سرتیپ امیر حاتمی به موضوعات مختلف مرتبط با حوزه دفاع و فعالیت‌های این وزارتخانه پرداخته شد.

سخن‌گوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر دفاع در این جلسه ضمن ارائه راهبرد‌های تقویت توان دفاعی کشور و مروری بر موضوعاتی که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند راهبرد‌های این وزارتخانه و مجموعه نیرو‌های مسلح برای تقویت بنیه دفاعی کشور را ارائه کرد؛ از جمله این راهبرد‌ها حفظ و تقویت توان بازدارندگی فعال از طریق فعالیت‌های نیرو‌های مسلح بود.

عمویی ادامه داد: سرتیپ حاتمی در مورد همکاری‌های دفاعی کشور و تقویت موضوع دیپلماسی دفاعی گزارشی را ارائه کرد به ویژه به موضوع تعاملات حوزه دفاعی کشور با کشور‌های همسایه و کشور‌های دوست مانند چین و روسیه و همچنین دستاورد‌های صنایع دفاعی کشوردر حوزه‌های موشکی پهپاد و ناو و صنایع دریایی پرداخته شد. گزارش خوبی از عملکرد صنایع دفاعی کشور و حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع ارائه شد و در این چارچوب به اقدامات وزارت دفاع و تعاملات آن با مجلس شورای اسلامی در بهبود وضعیت معیشتی شاغلان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح بررسی شد.

وی گفت: همچنین در این جلسه وزیر دفاع ضمن طرح دیدگاه‌های خود در موضوعات مختلف وزارت دفاع و صنایع دفاعی کشور به اتفاق از تقویت توان دفاعی کشور حمایت کرد. تصمیم کمیسیون بر توسعه همکاری و تعامل با وزارت دفاع است. همچنین مقرر شد تا جلسات مشترک بین وزارت دفاع و کمیسیون امنیت ملی ادامه یابد در فرصت مقتضی اعضای کمیسیون در وزارت دفاع حضور خواهند یافت و از دستاورد‌های وزارتخانه بازدید خواهند کرد.

عمویی افزود: اعضای کمیسیون موضوع تقویت توان دفاعی کشور را به عنوان ستون فقرات توسعه کشور عنوان کردند. همچنین اشاره شد که کشور در صورتی می‌تواند مسیر توسعه و تقویت خود را پیش ببرد که توان دفاعی را به عنوان یک زمینه و پشتوانه در کنار خود داشته باشد و در این مسیر مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به‌شکل جدی تقویت توان دفاعی کشور را به عنوان یک راهبرد دنبال خواهد کرد.

منبع: ایرنا