ابلاغ نقشه‌های مرمت بازار فرش مشهد تا هفته آینده
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی فر  در حاشیه بازدید از پروژه‌های احیا و مرمت آثار و ابنیه تاریخی بافت پیرامون حرم مطهررضوی در منطقه_ثامن از آماده شدن نقشه‌های اجرایی طرح مرمت و احیای بازار فرش مشهد خبر داد.

 وی گفت: نقشه‌های بازار فرش آماده و نهایی شده است و طی هفته آینده این نقشه‌ها با جزئیات کامل در اختیار شهرداری برای اجرا قرار خواهد گرفت.

 وی افزود: ۱۱ محور و گذر تاریخی با همکاری شهرداری منطقه ثامن در بافت اطراف حرم مطهر شناسایی شده که در این گذر‌ها بیشترین تعداد آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند به صورت متصل به هم هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که این محور‌ها و گذر‌ها احیا شوند شاکله بنیادی هویت و بافت تاریخی مشهد احیا شده است.

وی اذعان داشت:  در چند سال اخیر شهرداری منطقه ثامن یکی از بازو‌های قدرتمند و در عین حال همراه با سازمان میراث فرهنگی در جهت احیا و بازسازی خانه‌ها و بنا‌های تاریخی بوده است.

وی افزود: روند خوبی در راستای هویت بخشی به بافت تاریخی مشهد وجود دارد و این همکاری تا به امروز منجر به تملک و مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی ارزشمندی شده است.

 وی خاطر نشان کرد:از جمله تغییر کاربری‌های بنا‌های تاریخی به فرهنگی، ایجاد گذر‌های تاریخی، جداره سازی و پیاده روسازی‌هایی بر مبنای نشانه‌های تاریخی، ایجاد پاتوق‌های فرهنگی که کمی رنگ و بوی هویت‌های فرهنگی و تارخی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم مالکان خصوصی خانه‌های تاریخی نیز در این راه همراه شهرداری و میراث فرهنگی باشند.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای هر نوع همکاری و مساعدت با مالکان خصوصی خانه‌های تاریخی اعلام آمادگی می‌کند تا این چرخه زودتر به نفع هویت تتاریخی مشهد بچرخد.

وی افزود: امیدواریم همکاری خوب شهرداری ثامن با میراث فرهنگی استمرار داشته باشد تا بتوانیم بخش باقی مانده از هویت شهر را برای آیندگان حفظ کنیم.