رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: چپ‌گرد‌های غیرهمسطح میدان شهید فهمیده ترافیک را ۴۴ درصد کاهش می‌دهد

به گزارش شهرآرانیوز، مجید نژادحسین با بیان اینکه احداث تقاطع‌های غیرهمسطح شامل پل‌های روگذر یا زیرگذر یکی از راهکار‌های موثر و رایج برای کاهش ترافیک و بهبود جریان عبور و مرور در شهر‌ها و محور‌های ارتباطی است، اظهار کرد: این تقاطع‌ها با حذف تلاقی جریان‌های ترافیکی در یک سطح، مزایای قابل‌توجهی دارند که از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به کاهش چشم‌گیر ترافیک و گره‌های ترافیکی، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی و بهبود کیفیت زندگی شهری اشاره کرد.

وی افزود: مهم‌ترین تأثیر احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، حذف نیاز به توقف وسایل نقلیه در محل تقاطع است؛ چرا که در تقاطع‌های همسطح خودرو‌ها برای عبور جریان‌های ترافیکی متقاطع یا انجام گردش‌ها مجبور به توقف می‌شوند که این موضوع باعث ایجاد صف‌های طولانی و تأخیر خواهد شد.

{$sepehr_key_138233}

نژادحسین بیان کرد: با حذف توقف، ترافیک می‌تواند به‌صورت روان و بدون وقفه حرکت کند که این امر به معنای افزایش سرعت متوسط و کاهش زمان سفر خواهد بود. با احداث چپ‌گرد‌های غیرهمسطح در میدان شهید فهمیده، امکان عبور همزمان ترافیک در سطوح مختلف فراهم می‌شود و ظرفیت عبور و مرور معابر به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت که به کاهش ۴۴ درصدی ترافیک در محدوده بلافصل اجرای پروژه منجر می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: یکی دیگر از مزایای احداث چپ‌گرد‌ها و دوربرگردان شرق به شرق در این میدان، کاهش مصرف سوخت به میزان ۳۱ درصد است که این کاهش به دلیل کاهش نیاز به توقف و شتاب‌گیری‌های مکرر در ترافیک خواهد بود و کمک شایسته‌ای به پایین آوردن مصرف سوخت در شهر خواهد کرد.