به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا یوسفی اظهار کرد: ناشران دولتی باید به سمت نوآوری حرکت کنند و سیاستهای مدیریتی خود را تغییر دهند. تنها در این صورت است که نشر کودک و نوجوان میتواند جایگاه سابق خود را بازیابد.
وی ادامه داد: در سطح جهانی کتاب کودک تحت تأثیر تغییرات فناوری قرار گرفته است. بسیاری از افراد به جای خرید کتاب، نسخهی دیجیتال آن را دریافت میکنند یا تصاویر آن را ذخیره میکنند.
این نویسنده پیشکسوت با اشاره به اینکه وقتی هزینههای مدرسه و سایر مخارج ضروری افزایش مییابد، طبیعی است که خرید کتاب از اولویت خارج شود، بیان کرد: حذف کتاب از سبد خانوار یک بحران فرهنگی جدی است.
{$sepehr_key_139284}
یوسفی بیان کرد: بحرانهایی مانند شیوع کرونا در کشور باعث شد که مدارس و خانوادهها کمتر کتاب تهیه کنند و در نتیجه، بچهها از کتاب فاصله بگیرند.
وی تاکید کرد: کتاب کودک و نوجوان به مولفههای دیگری مانند خرید حضوری و انتخاب خود کودکان نیز نیاز دارد.
منبع: فارس