خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به معنای تغییر محل مراجعه از شعبه به کارگزاری نیست

به گزارش شهرآرانیوز، از سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در نشستی با هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاری‌های رسمی این سازمان افزود: اصلاح ساختار و نحوه همکاری با کارگزاری‌های تأمین اجتماعی باید متناسب با تحولات سازمان به ویژه اجرای طرح‌های تحولی بیست‌گانه صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه با اجرای بخشی از طرح‌های تحولی بیست‌گانه، تغییر اساسی در حوزه فعالیت کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اتفاق خواهد افتاد؛ تصریح کرد: هدف از اجرای طرح‌های تحول دیجیتال و هوشمندسازی، عدم مراجعه حضوری مخاطبان تأمین اجتماعی است نه اینکه صرفاً مراجعان و ذینفعان سازمان به جای شعبه به کارگزاری مراجعه کنند.

با انتقال تدریجی خدمات قابل واگذاری به کارگزاری‌ها موافق هستیم

سالاری با بیان اینکه با انتقال تدریجی خدمات قابل واگذاری به کارگزاری‌ها موافق هستیم، افزود: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای با حضور نمایندگان هیأت مدیره انجمن، در حوزه اصلاح نحوه همکاری با کارگزاری‌ها با لحاظ رویکرد‌های سازمان در مسیر چابک‌سازی و تحولات دیجیتال فعال شود.

وی با اشاره به اینکه منصفانه کردن بهای تمام شده ارائه خدمات تأمین اجتماعی در حوزه فعالیت کارگزاری‌ها مورد توجه است؛ توضیح داد: واگذاری خدمات مشاوره حوزه تأمین اجتماعی به کارگزاری‌های سازمان مورد موافقت اولیه قرار گرفت و مقرر شد دستورالعمل مربوطه تدوین شود، انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی در راستای واگذاری خدمات مشاوره حوزه تأمین اجتماعی به این مراکز، باید طرح سازوکار مشاوره و انواع خدمات مشاور با نرخ‌های پیشنهادی را به سازمان ارائه دهد.

سالاری افزود: همچنین در تخصیص بازرسی باید سازوکار ارجاع پرونده‌ها با تاکید بر عدم گزینش و احصای پرونده‌ها تدوین شود؛ در این حوزه سرعت رسیدگی، زمان و مسافت، شاخص‌های اساسی است.

وی بیان کرد: در حوزه کاری کارگزاری‌های تأمین اجتماعی، پرونده‌ها باید به چند سطح تقسیم‌بندی شود؛ ارزیابی کیفی اقدامات این مراکز نیز بر مبنای قانون، مورد توجه است.

به گفته مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی؛ چارچوب اصلاح ساختار، اصلاح قراردادها، وظایف جدید محوله سازمان تأمین اجتماعی به کارگزاری‌ها و ارزیابی اقدامات این مراکز تهیه خواهد شد.

{$sepehr_key_139843}