به گزارش شهرآرانیوز، این نمایشنامه در ۱۳۶ صفحه با قیمت ۱۸۸ هزار تومان در نشر هرمس راهی بازار کتاب شده است.
درباره این کتاب میخوانیم:
تی. اس. الیوت (۱۹۶۵-۱۸۸۸) شاعر، نمایشنامهنویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی-بریتانیایی بود. الیوت نمایش منظوم مولودی [The Family Reunion] را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد؛ قبل از «محفل نوشینه» و بعد از «قتل در کلیسای جامع». موفقیت «قتل در کلیسای جامع» این توقع را بهوجود آورده بود که الیوت در نمایشهای آتی خود موضوعات تاریخی و مذهبی را دنبال کند. اما الیوت، که شهره بود از «تکرار خود» اکراه دارد، رو به فضای معاصر آورد ــــ احتمالاً به این سبب که توفیق و تأثیر هر نمایش معتبری را در طرح زندگی معاصر میدانست. در عین حال، الیوت بر آن بود که امکانات زبان منظوم صحنهای را در زمینهای تازهتر تجربه کند. اکنون میدانیم الیوت میخواسته شعر، روی صحنه، توسط شخصیتهایی بیان شود که همانند خودِ شنوندهها زندگی میکنند و به همان زبانی حرف میزنند که شنوندههای آنها در زندگی روزمره حرف میزنند. پس، نزدیک کردن زبان شعر به زبان روزمره، هدف غایی الیوت در نوشتن این نمایشنامه بوده است.
در برشی از متن آمده است:
مری: اما وقتی من بچه بودم همه چیزو مقرّر فرض میکردم،
از جمله حماقت بزرگترا ــــ
تو دنیای دیگهئی سر میکردن، که ربطی بم نداشت.
امروزا، بسختی طاقتشونو میارم.
همیشه مسلّمه براشون باید خوش باشی
درست همون لحظهئی که یکباره آگاهی
از وصلهی ناجور بودن، از زیادی بودن.
ولی چرا باید از مشکلاتِ پیشِ پاافتادهی خودم حرف بزنم؟
به نظرت لابُد سخت مبتذل میان.
صرفاً نومیدی روزمرهس.
هری: چیزی که نمیتونی بدونی:
انهدام یکبارهی همه انتخابها،
سقوطِ نامنتظرِ سدِ آهنی.
نمیدونی امید یعنی چی، تا از کفَش داده باشی.
فقط میدونی امید نداشتن یعنی چی:
نمیدونی یعنی چی امیدو ازت بگیرن،
یا که پرتش کنی دور، تا بپیوندی به سپاهِ نومیدا
بجا نیاورده توسط دیگران، گرچه گهگاه توسط همدیگه.
{$sepehr_key_139915}