سرعت مطلوب پروژه غیرهم‌سطح شهید فهمیده مشهد | انسداد خروجی میدان شهید فهمیده به بزرگراه شهید چراغچی از هشتم مردادماه تا اطلاع ثانوی

مجتبی زمانیان در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، درخصوص پروژه تقاطع غیرهم‌سطح شهید فهمیده مشهد اظهار کرد: تقاطع شهید فهمیده سه زیرپروژه دارد؛ یک زیرپروژه دوربرگردان شمال به شرق بوده که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: این زیرپروژه تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر ترافیک محور خیام به میدان شهید فهمیده داشته است. همیشه شاهد صف طویلی پشت چراغ بودیم، اما در حال حاضر این چراغ در بیشتر اوقات به چراغ چشمک‌زن تبدیل شده و حدود ۴۰ درصد ترافیک میدان فهمیده را کاهش داده است.

زمانیان بیان کرد: علاوه بر این ما دو پل چپ‌گرد داریم که پل شمال به شرق ما از سمت میدان معراج به سمت میدان خیام قرار دارد و پل جنوب به غرب از سمت بولوار شهید ساجدی به سمت میدان قائم احداث می‌شود. پل شمال به شرق یا پل میدان معراج به سمت میدان خیام در اولویت اجرا قرار گرفته و بخش قابل‌ملاحظه‌ای از قطعات پیش‌ساخته بتنی یا سگمنت‌های آن نصب شده است.

مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد ادامه داد: شیب‌راهه ورودی به بزرگراه شهید چراغچی نیز در دستورکار اجرا قرار دارد و در‌همین‌راستا از روز چهارشنبه، هشتم مردادماه، خروجی میدان شهید فهمیده به بزرگراه شهید چراغچی برای احداث این شیب‌راهه تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود و بعد از احداث این شیب‌راهه، بهره‌برداری از این چپ‌گرد را نیز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: بعد از این عملیات اجرایی چپ‌گرد جنوب به غرب یا شهید ساجدی به سمت قائم در دستورکار ما قرار می‌گیرد. عملیات اجرایی چپ‌گرد شمال به شرق یا میدان معراج به سمت خیام تا پایان مهرماه به اتمام می‌رسد و چپ‌گرد جنوب به غرب یا شهید ساجدی به میدان قائم، اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

{$sepehr_key_140379}

زمانیان با بیان اینکه تقاطع شهید فهمیده جزو تقاطع‌های پرتردد ماست، عنوان کرد: این تقاطع تقریبا در محدوده بولوار توس یا جاده قدیم قوچان، بولوار شهید ساجدی و بزرگراه شهید چراغچی قرار دارد. در ساعاتی از روز شاهد هستیم که ترافیک مخصوصا دور میدان شهید فهمیده به‌شدت قفل است و شهروندان باید زمان زیادی برای ورود به تقاطع یا خروج از آن در صف انتظار باشند.

مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تمایلات غالب حرکتی از سمت شمال به شرق و جنوب به غرب است و این چپ‌گرد‌ها کمک می‌کند تا این تمایلات از جریان حرکتی دور میدان منفک شود تا هم ترافیک دور میدان کاهش پیدا کند و هم سرعت استفاده شهروندان افزایش داشته باشد تا بتوانند با ایمنی و سرعت مطمئنه حرکت کنند و دیگر شاهد ترافیک در این تقاطع نباشیم.

وی درباره سرعت پیشرفت اجرای پروژه گفت: در تمام جبهه‌های این پروژه یعنی هم در چپ‌گرد شمال به شرق و هم در چپ‌گرد جنوب به غرب، عملیات اجرایی در حال انجام و نسبتا از سرعت مطلوبی برخوردار است.