معرفی کتاب «سختی کار‌های سخت»
به گزارش شهرآرانیوز؛ اداره یک کسب‌وکار به‌عنوان مدیرعامل یا رئیس شرکت، کاری طاقت‌فرسا و به‌نوعی مبارزه در شرایط سخت است. کتاب «سختی کار‌های سخت» (Thing about Hard The Things Hard) به فشار سنگینی که روی هر مدیرعامل برای اداره کار‌های شرکت، برقراری توازن میان کارکنان و گرفتن تصمیم‌های درست وجود دارد می‌پردازد.
بن هورویتز، نویسنده این کتاب، صاحب وبلاگی با ۱۰ میلیون خواننده و کارآفرین باتجربه و موفق، برآمده از سیلیکون‌ولی و بنیان‌گذار شرکت اندرسون هورویتز است. او در این کتاب، داستان شخصی‌اش را از تأسیس، راه‌اندازی، خرید، فروش، مدیریت و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مبتنی بر فناوری برای خواننده ترسیم می‌کند. هدف نویسنده از این ترسیم، ارائه توصیه‌های ضرور و عملی است که بنا به تجربه آموخته می‌شود و هیچ مدرسه و دانشگاه کسب‌وکاری به آن نمی‌پردازد.
بن هورویتز در کتابش کاملا مستقیم و رک درباره سخت‌ترین شرایط اداره کسب‌وکار‌ها صحبت می‌کند. اخراج کسی که صمیمی‌ترین دوست شماست، برعهده‌گرفتن تمامی مسئولیت شرکت، تصمیم برای تعطیل‌کردن کارخانه و هم‌زمان با تمام این‌ها، داشتن نگاهی به آینده شرایط سختی است که برای هر مدیرعاملی پیش می‌آید. آن‌ها ناچارند برای حفظ کسب‌وکارشان هر روز تصمیماتی به ارزش مرگ و زندگی بگیرند. تمام توصیه‌هایی که نویسنده در این کتاب آورده بر مبنای موفقیت‌های در کسب‌وکار خودش بوده است. او موقعیت‌های مختلف را تحلیل می‌کند و به سوالاتی پاسخ می‌دهد که هیچ راه ساده‌ای برایشان وجود ندارد. این مطالب سختی کار‌های سخت را روشن می‌کند، کار‌هایی که نمی‌توان هیچ فرمول مشخصی برای درست انجام‌دادنشان ایجاد کرد.
 

سختی کار‌های سخت
نویسنده: بن هاروویتز
مترجم: سعید قدوسی نژاد
انتشارات آریانا قلم