ادعای عضو کمیسیون آموزش مجلس: آغاز مدارس از پنج‌سالگی، درنهایت منجر به افزایش بهره‌وری شغلی می‌شود

حسین امامی‌‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درمورد طرح اخیر مجلس مبنی بر کاهش سن ورود به مدارس تشریح کرد: این طرح در راستای تحول آموزشی عنوان شده است و مانند تغییرات سابق با هدف تحول در ساختار، محتوا و رشته‌های تحصیلی در دستورکار قرار گرفته و در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، در حال بررسی و آماده‌سازی است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه ورود کودکان از پنج‌سالگی به مدارس را همراه با فرصت‌های طلایی و عمیق یادگیری دانست و افزود: در متون دینی هم بر اهمیت آموزش در زمان کودکی تاکید شده است و آموختن علم و دانش در خردسالی را همانند نقوش بر روی سنگ، ماندگار دانسته‌اند و همین مسئله می‌تواند گواهی بر ارتقای کیفیت یادگیری در سنین پایین‌تر باشد.

وی با تأکید بر اهمیت ورود موثر دانش آموزان به فضای اشتغال بیان کرد: کاهش یک ساله زمان ورود کودکان به مدارس باعث می‌شود پس از اتمام دوران تحصیل، یک سال زودتر وارد بسترهای شغلی شده و با تمرکز، قدرت و توانایی بالاتری به کار مشغول شوند و درنهایت میزان بهره‌وری شغلی در کشور را نیز افزایش می‌دهند.

امامی راد در پاسخ به فراهم بودن زمینه‌های موردنیاز برای تصویب این طرح اظهار کرد: اجرای این طرح می‌تواند یک تحول اساسی در نظام آموزش کشور باشد اما به ثمر نشستن و اثربخشی آن مستلزم برنامه‌ریزی، آموزش معلمان، بازنگری در محتوا و روش‌ها و همچنین آماده‌سازی زیرساخت‌ها است.

{$sepehr_key_145251}