افزایش ۲۰ درصدی نرخ معاینه فنی
به کزارش شهرآرانیوز، سعید قیصر  با بیان اینکه روزانه ۳۵ هزار خودرو در کشور معاینه فنی شامل معاینه فنی برتر و عادی دریافت می‌کنند، افزود: موضوع کاهش آلایندگی و اخذ معاینه فنی برای خودرو‌ها یک اصل است و باید از سوی رانندگان و صاحبان خودرو‌ها رعایت شود.

وی به مردم و مالکان خودرو‌ها توصیه کرد، به مراکز معاینه فنی خودرو اطمینان داشته باشند و به منظور حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی شهروندان برای اطمینان از میزان آلایندگی و ایمنی خودرو‌های خود با پرداخت هزینه اندکی به این مراکز مراجعه کنند.

قیصر تاکید کرد: خودرو‌های فاقد معاینه فنی در محدوده شهر تهران توسط دوربین‌های مجهز در سیستم سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور) شناسایی و اعمال قانون خواهند شد و خودرو‌های فاقد معاینه فنی که در شهر تهران تردد می‌کنند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه مراکز معاینه فنی اکنون باز و آماده پذیرش متقاضیان دریافت معاینه فنی هستند و ساعت کار آن‌ها از ساعت ۸ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه به صورت اجباری است و چنانچه با استقبال مراجعه کنندگان مواجه باشند تا زمان استقبال فعال خواهند بود و هر خط از مراکز معاینه فنی ۱۵۰ خودور را حداکثر در هشت ساعت پذیرش می‌کند.

نرخ معاینه فنی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های سبک کشور گفت: اکنون قیمت دریافت معاینه فنی خودرو‌های سبک در کشور ۳۷ هزار تومان است، اما با توجه شرایط و باری که به مراکز معاینه فنی خودرو‌ها تحمیل می‌شود قرار است در آینده بین ۱۰ تا ۲۰ درصد به این رقم اضافه شود.

وی تاکید کرد: اکنون در همه مراکز معاینه فنی خودرو پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا رعایت می‌شود و این مراکز به تب سنجی مجهز شده اند و راکبان خودرو مجبور نیستند برای انجام امور اخذ معاینه فنی خودرو خود از اتومیبل پیاده شوند.
 
ایرنا